Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej!:d Måste verkligen träna min hästs nackmuskler då dom är lite klena men jag har kollat på massa sidor om tips på hur man kan träna...
Svar
10
· Visningar
2 609
Dressyr Jag red min häst på fibersand för första gången på senaste tävlingen. Han var fin i galoppen men hade ingen bjudning i traven. Min...
2
Svar
26
· Visningar
7 293
Senast: mackan
·
Hoppning Min nya häst är världens bästa tycker jag, mitt livs bästa köp. Hon är den av de hästar jag haft som jag klickar med. Hon är 11 år o...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: swe
·
Islandshäst Börjar med att säga att JA, naturligtvis diskuterar ägaren och jag detta men det kan vara bra att få lite input! Min medryttarhäst, ett...
2
Svar
27
· Visningar
5 320
Distans Då vi kapat en tråd på avel, tänkte jag det var bäst att skapa en egen tråd inne på distans. Här kan vi babbla, vi galningar som vill...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
37 018
Senast: Liten
·
Dressyr Jag tänkte fråga om lite tips och övningar hur man jobbar upp en bra och aktiv skritt. Fanns liknande trådar om det men vill ha nya...
Svar
6
· Visningar
1 885
Senast: remmis
·
Islandshäst Tycker ni att man bör sätta på skor vid inridning och tillridning vad gäller unghäst? Min hovslagare tycker inte jag borde göra det men...
2
Svar
24
· Visningar
3 290
Senast: rostad
·
Islandshäst Jag ska göra en lång historia kort. Kan för det första berätta att jag är lite utav en hypokondriker när det gäller min häst. Jag tror...
Svar
17
· Visningar
5 437
Senast: Boj
·
Körning Hur skyddar ni benen på era hästar vid körning? Jag kör med lindor, sommartid. Har köpt ett par dressyrdamasker, som jag bland...
Svar
3
· Visningar
1 746
Islandshäst Hejsan! Där ens kunskap tryter, så söker man svar hos någon med mer erfarenhet än sig själv. Nu handlar detta om viktboots på unghäst...
Svar
4
· Visningar
3 107
Senast: Hjartagna
·
Islandshäst Vad tycker ni om dessa? Är det bra med åldersrelaterat? Själv tycker jag 150 kr för en engångs är rimligt och inte mer. Vad anser ni om...
Svar
14
· Visningar
1 840
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Jag har skaffat mej min första islänning och jag undrar vad som händer ifall jag har ett eksemtäcke på honom om utifall att han skulle...
Svar
14
· Visningar
2 161
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Vad är era åsikter om sadeln Top Reiter Start? Någon med erfarenheter?
Svar
3
· Visningar
3 501
Senast: rakel
·
Trav Någon som har avkomma efter honom,och hur är dom isf?
Svar
0
· Visningar
1 251
Senast: peace
·
Western Hilfe! Hittar bara gamla trådar som är inaktuella. Jag är en inbiten dressyrryttare som bor med min häst i Sthlmstrakten. Jag vill...
Svar
7
· Visningar
1 972
Senast: doleron
·
Dressyr Har börjat kika på dessa benskydd ganska nyligen, gillade vad jag såg när jag kände och klämde på dom i stötdämpande och skyddande...
Svar
8
· Visningar
3 591
Senast: SusieQ
·
Trav Har en egen rundbana på 800m Börjar bli endel småsten på den. Någon som har något bra tips på hur man får bort det ? Har någon...
Svar
4
· Visningar
1 618
Senast: iHenke
·
Trav Hmm, jag ska ju byta bana när jag flyttar...tror det blir till Gävle..( ska bo 10 mil därifrån)var får man reda på olika ordningar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 954
Senast: martha
·
Dressyr Den här frågan har säkert varit upp förut. Jag skulle plugga in nya LA:3 inför nästa tävling och tänkte att det kunde vara kul att...
Svar
11
· Visningar
2 479
Senast: kryddelydd
·
Körning Min treåring ska sättas i vagn "på riktigt" nu, alla förberedelser är gjorda. Jag har en stabil och nyrenoverad rockard på bilaxel som...
Svar
3
· Visningar
2 184
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25