Vad har ni för dressyriga skor och chaps?

Sv: Vad har ni för dressyriga skor och chaps?

Svarar alla här!

Gudars vilka kanonbra tips jag har fått:bow:

Jag råkade beställa hem ett par lammullsfodrade skor ifrån cavallo igår lite hastigt och lustigt för att dom såg så himla sköna ut:banghead:. Så nu har jag iallafall några varma och snygga ridskor framöver...
Har funderat fram och tillbaka och kommit fram till att jag får skjuta problemet lite framför mig och rida lite i cavallo-skorna framöver och hitta några fina chaps och sen får jag prova mig fram. Jag är himla förtjust i skor från Ariat men har läst överallt att dom passar normal till smal fot och jag har både hög vrist och breda fötter så det känns ju inte så lovande.
Jag har haft ett par skor ifrån MH som blev hemskt slitna och fula i färgen fort. Nästan så att dom gick lite åt grönt... Kan ju varit lite otur för många av er verkar ju förtjusta i dom!

Jag har fått för mig att jag ska sälja ett par av mina stövlar och satsa på skor och chaps istället. Frågan är nu vad man ska ha för något?
Jag har kollat en hel del på Ariat och tycker att det verkar som att dom flesta har dessa men är det bara dom som gäller?
jag skulle vilja ha något ganska nätt och lätt att gå och mocka och även rida i när jag rider ut. Äkta vardagsskor!

Vad ska man tänka på och är det värt att lägga någon 1000-lapp extra på ett par "bra" skor?

(Insåg när jag läste rubriken att det kanske inte finns skor och chaps som är dressyriga;))
Jag älskar mina Ariat Heritage III Paddock. Rider dock mest i stövlar men till vardags och fest - och ibland med shortchaps - använder jag så gott som alltid skorna :)

Jag har breda ankfötter, hög fotrygg och faller inåt i alla skor trots hålfots inlägg. Ariat passar utmärkt och är väldigt bekväma att rida i :)

Jag har två par stövlar men är mest bekväm med skor och chaps. Har väl fyra par chaps i olika utförande. Mjuka och ett par riktigt hårda som jag trivs bäst i för tillfället.
Har en slimmad sko som jag köpt på H**ks. De är 6 år gamla och fortfarande superfina i skinnet. Men så fettar jag dem med jämna mellanrum också. Jag tycker chaps är bättre, det finns ju så många fina varianter...

Håller med! Xcellsior ifrån MH är underbara! Finna i många olika storleksvarianter och är riktigt stretchiga och bra kvalité. Hög både också så de är de som ser mest dressyriga ut :D
Använt de i flera år o :love:

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för skor på er i stallet? Jag har tidigare alltid ridit i ridstövlar och om jag bara skulle springa ut och mocka eller fodra...
2
Svar
33
· Visningar
3 861
Senast: skiesabove
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 225
Senast: LiviaFilippa
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 852
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Hittat att rekommendation på många sidor är 15-20 mm extra i nyköpta skor. 10-15 mm i nätta skor och sandaler. Hur mycket för stora...
2
Svar
21
· Visningar
2 115
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar