Sänka ponnyåldern?

Sv: Sänka ponnyåldern?

Upproret runt om är just det med 12 års ålder och att upp till 13 år att de bara får träningstävla. Ej tävla på riktigt på ponny, men däremot på stor häst skulle det införas speciella klasser för det och tom SM. Det stinker dubbelmoral :eek:

Är inte speciellt insatt i frågan, men som du beskriver det håller jag fullkomligt med om att det är väldigt dubbelmoraliskt. Anser att det är helt fel att begränsa tävlande genom att sätta åldrersgränser. Likaså är det fel att "stimulera övergången till storhäst", som de skriver, genom att sänka ponnyåldern. Varje individ mognar i sin takt, och för vissa är det inte gynnannde att hållas tillbaka från tävlingsbanorna för att man är för ung eller har ponny.

KL

Jag har tittat lite på förslaget. Vet inte om jag förstått rätt.
Sänkning av ålder, ja för B-ponnyryttarna.

Men för C och D, blir det höjning till 20 år iom att det delas efter ryttarens ålder (precis som i fälttävlan), är det rätt uppfattat?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 769
Senast: LadySara
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 719
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama