Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej! Jag är intresserad av att skaffa en westernsadel till min 3-åriga arabkorsning. Tanken är att vi ska träna bland annat trail i...
Svar
5
· Visningar
2 869
Senast: AmyPond
·
Hoppning Hej, jag ska precis få min första tävlingsponny. Jag har kommit in lite sent i tävlingar för att jag har hyrt ett kallblod från en...
Svar
2
· Visningar
1 910
Senast: Kallebus
·
Dressyr Tänker alla blingit än, eller går trenden med blinget neråt i år? Svängt, rakt, v-format? Vad kommer vara hot, och vad kommer vara...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
25 690
I
Islandshäst Vart köper "alla" islandsryttare sina islandsrydbyxor? eter väl igentligen jodpurshbyxor (stavas :confused: ) Tycker det är så många...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
13 095
Senast: Draumsyn
·
Islandshäst Har ni börjat planera ännu? Inte många månader kvar nu innan säsongen startar ju:) Några nya spännande hingstar på ingång? Letar just...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
17 244
Western Har äntligen fått gubben min att bli intresserad utav hästar, självklart blev ju valet att rida western. Han har ridit lite på några...
2
Svar
26
· Visningar
6 710
Senast: _FiA_
·
Dressyr Om överdommaren ger dispens för flughuva på dressyrtävling, är det då okej att stoppa bomull i öronen på hästen? Och skulle detta inte...
Svar
3
· Visningar
3 662
Senast: Waco
·
Islandshäst Hej, nu har jag ingen islandshäst men min häst har ett himla besvärligt sadelgjrodsläge och jag letar därför ständigt sadelgjordar...
Svar
14
· Visningar
6 546
Senast: walkaway-
·
Dressyr Som rubriken säger, hur får man till de där perfekta dressyrfattningarna? Tips på någon metod eller sätt att tänka på för att öva upp...
Svar
9
· Visningar
2 472
Senast: Janni
·
Hoppning Flytta om den inte ligger rätt :) Blev tillfrågad om jag i kris situation ville vara banchef på en ponny tävling längre fram. Jag kan...
Svar
1
· Visningar
1 935
Senast: Ray
·
Hoppning Har försökt hitta datum och tid som VC-finalen sänds på tv iår, men inte lyckats få fram det någonstans. Är det någon som vet var - när...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: Equilina
·
Dressyr Jag håller på att förfrysa mina händer redan nu (vintern har ju knappt börjat) så jag skulle vilja ha lite tips på handskar då jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
7 362
Senast: skiesabove
·
Körning Det här är en tränarutbildning 2005 på Strömsholm i Svenskaridsportsförbundets regi. http://www.youtube.com/watch?v=dLbd60zaIqw...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 786
Senast: rubytoo
·
Western Jag har redan köpt en annan begagnad westernsadel och den gamla skulle jag vilja få iväg. Finns det någon sadelbutik som tar emot...
Svar
0
· Visningar
1 708
Senast: Korall
·
Trav Så har jag minsann kommit igång att köra häst igen.Måste nu införskaffa en väst,så jag behöver tips på någon väst till vettigt pris?
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: peace
·
Trav Jag är på jakt efter en träningssele med en bred däckel. Hästen i fråga är en relativt bred kallblodstravare med normalstor manke. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 571
Senast: via
·
Körning År och dar sen jag "höll på" med bröstselar. Men provade lite snabbt "nya" selen på lillknatten idag. Bara lagt på den utan att justera...
Svar
3
· Visningar
1 976
Körning Köpte ett sele som enligt säljaren skulle vara ett travsele i syntet. I själva verket var det en skum blandning mellan körsele och...
Svar
8
· Visningar
2 418
Senast: svea
·
Tävling Hej! Nu är jag lite intresserad av vad ni hingstägare har för erfarenheter och tips när man ska ta sin hingst (som aldrig har tävlat...
Svar
8
· Visningar
2 583
Senast: Gimlan
·
Trav Har börjat rida ett sto som är efter Gidde. Problemet med henne är att hon går över i passgång, både när det går extremt sakta (runt 3...
Svar
2
· Visningar
1 556
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama