Hur har din häst reagerat på fibersand?

Sv: Hur har din häst reagerat på fibersand?

jamen som sagt: folk kallar det fiberunderlag som om det är ett och samma underlag. det är det ju inte utan det finns femtielva olika varianter om inte mer, i kombo med hur det som sagt sköts.
Jag ryser varje gång ngn klassificerar det som "fibersand" rakt av haha :D

Absolut, men nu skrev hon fibersand, och inte exakt vilken av alla miljoner möjliga kombinationer så :) och jag har svårt att avgöra vad som är exakt vad när man bara rider runt t.ex på tävlingsbana, då är fibersand för mig ett ord som innefattar alla fibersandskombinationer ;)

Härligt att ni har ett bra underlag. Angående min häst så upplever jag inte att han ändrade rörelsemönster. Det var "bara" den egna gåviljan som försvann.

Nu har jag ingen egen häst längre, men Fanta gillar verkligen fibersand (av alla sorter vi har testat hittills) och det kan skilja mil i känslan mot som igår när vi tävlade i en manege med sand och spån som var djup. Det var som att rida i kvicksand.

Z är inte alls lika känslig och där har jag inte märkt något, men han är ju yngre och en kraftfullare häst.

Min gamla ponny älskade fibersand. Hon gick supermkt bättre när jag var iväg och tränade eller tävlade på det.

... för mig betyder det här: Underlaget betyder mer för svagare och känsligare individer. Åtminstone de jag provat med..

Härligt att ni har ett bra underlag. Angående min häst så upplever jag inte att han ändrade rörelsemönster. Det var "bara" den egna gåviljan som försvann.
Min häst som är stor o tung var inte heller samma häst som på nästan allt annat underlag. då pratar vi på ett för tunt lager på en stum grund.

haha, fast det är ju faktiskt inga mer konstigheter än med underlag generellt i sig, rent basic kunskapsmässigt hur olika de beter sig utifrån exakt sammansättning/användning/skötsel, så såvärst expert behöver man inte vara :D

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 248
Senast: super
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 414
Senast: MiniLi
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
1 004
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka