Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Islandshäst Har kollat runt lite på olika färger i WF. Har nu sett att Black smoky ofta förekommer. Har någon en bild som väl visar hur den ser ut...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Ást
·
N
Islandshäst ..är svårt för min pålla. Hon har alltid valt traven men det var först i våras som jag kunde börja trava henne i form. Formen är inte...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: Yoshi
·
Islandshäst Vid det här laget har väl många av er sett min lilla tjej Kveikja, fem år gammal. Reds in förra året och har haft en ganska lugn start...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: Boj
·
A
Islandshäst Hej! Jag har en välmusklad 12 årig valack. Han töltar rent, men inte med så hög aktion. Aktionen blir hög i ökat tempo. Någon som har...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: chrysler
·
Islandshäst Jag har ett litet "lyxproblem" som jag gärna skulle vilja ha lite tips om! Det är så att min femåring som är riden totalt kanske 15 ggr...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: skuggi
·
Islandshäst Söker en sadel som ska passa båda min hästar den ska vara skön att rida i ge bra stöd så man kommer i en bra sits. Just nu har jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 261
Senast: viljan
·
Islandshäst Jag har lite undringar angående skydd som brukar användas av er med islänningar! Det är så att min häst kommer åt att slå sig själv på...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Hogstorp
·
L
Islandshäst :D Vad är det för skillnad på en vindott och en silversvart? Har även svårt att se skillnad på silverbrun och fux?? Det här...
Svar
15
· Visningar
3 264
Senast: em76
·
N
Islandshäst Sista helgen den här månaden kommer jag täva i T6. Ett alldeles nytt program för mig. Därför vill jag att någon som kan går igenom...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Anna och Glaumur
·
Islandshäst För nån dag sen hittade jag min lilla Filipus ståendes mitt i hagen, skakandes av köld efter en regnig natt. Han fick givetvis komma in...
Svar
17
· Visningar
1 434
Senast: IrpaSnirpa
·
Islandshäst Ja Jorunn har fått stått i 3 dagar helt så jag har inte åkt ut.. Så i går när jag kom ut så när jag skulle borsta henne så bara rasar...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: Niela
·
N
Islandshäst Jag tänker betäcka mitt sto nästa vår/sommar. Har funderat på Reynir frá Hólshúsum. Mitt sto är litet, 133cm, ganska envis rödfux...
2
Svar
22
· Visningar
2 700
Senast: Hjartagna
·
Islandshäst Hur vanligt är det att de isländska metoderna att "manipulera" hovarna används i sverige? På min islandsresa såg jag mycket höga...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Vad skall man tänka på när man skall börja sin tävlingskarriär? Har ni bra tips ang hur man löser viselsen på tävlingsplatsen...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Norrberge
·
L
Islandshäst Hej alla kloka! Jag skulle vilja ha lite allmänna tips och råd angående ridning på långa tyglar. Att lulla omkring på framdelen på en...
Svar
16
· Visningar
3 715
Senast: Lilla_My
·
Islandshäst Äntligen!! Enligt tidningenridsport.se så kommer Rökkvi hit redan i höst eller till nästa år. Någon mer än jag som ser fram emot detta:D
2
Svar
21
· Visningar
3 089
Senast: Mist
·
Islandshäst Ni som har era hästar inhyrda(alltså ej egna gårdar) Hur hyr ni in era islänningar? Står er isis med bara andra islänningar...
2
Svar
33
· Visningar
2 432
Senast: HanSomFlyger
·
T
Islandshäst Läste just en annons där det stod "Blup-sto". När blir de det? Alla hästar har väl en blup om än en låg sådan? Vad är en hög blup...
Svar
5
· Visningar
5 262
Senast: Hjartagna
·
M
Islandshäst Jag undrar, kan alla islandshästar (som kan tölta) lära sig att tölta på lång tygel? Om man har en som har bra takt i tölten med korta...
Svar
2
· Visningar
2 119
Senast: Roheryn
·
L
Islandshäst Förtsa tävlingen närmar sig med stormsteg och jag börjar oroa mig för alla små detaljer, så självklart slog det mig att min hästs pass...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Lukin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross