Betäckningsfunderingar

Sv: Betäckningsfunderingar

Jag vill ju inte ha höga stora steg utan just hbl stegen och detta är så lika de man kan komma..:love:
Jag vill ha långa stora steg i ökade traven inte en trav där hästen slår upp benen i hakan i traven utan frambenen ska peka rakt frammåt mmm de är fint=)
De gillar jag inte.

Vad jag menade med laterala rörelser var ju om tölten, inte om traven, där vill jag också självklart ha en stor och vinande trav. Vet dock inte om det var detta du syftade på.

Totte är fin han ja, supertrevlig också.

Till TS: Känner du att Reynir har de kvaliteter som du letar efter, så slå till. Avel är alltid ett vågspel och det är mycket som spelar in i slutresultatet- det viktigaste är helt enkelt att ta en hingst som du trivs med, som inte har lämnat skräp och som inte har samma svaga sidor som stoet.

Ja just nu känns det som om Reynir är rätt.

Hrimur är väldigt vacker, det är han. Verkligen en komplett fyrgångshingst.
Men med tanke på att han är efter Askur, borde inte passen ligga väldigt nära då? Som sagt, även fast jag väljer en fyrgångshingst kan passen från stoet visas i avkomman. Men eftersom Askur har väldigt mycket pass menar jag.

Askur har ju faktiskt även givit fyrgångare, bland annar Árvakur från Håkansgården som är med i landslaget med sin ryttare Helena Vanhanen

Liknande trådar

Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: Ketrawzc
·
Islandshäst Tänkte höra med er som rider AR på islandshäst för och nackdelar? jag kollar runt på olika hästraser som kan tänka sig passa mig i...
Svar
17
· Visningar
2 970
Senast: Lobelia
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
5 126
Senast: Devinshed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp