Sadel som passar flera hästar

Sv: Sadel som passar flera hästar

Jag upplever att de är så breda att sitta i att jag får ont i höfterna.
Men den är ju varm om rumpan på vintern, billig, lättskött och som du säger, går ju att ändra vidd lite.

Jag tror de är halvlånga dock?

Och andrahandsvärdet exsisterar knappt, de är ju jättebilliga när man kollar på de mer kända salusajterna.

Okej, nej en sån bred vill jag inte ha utan en med smal midja.

Jag tycker inte alls min Baldur är hård i sätet, och min rumpa är känslig mot hårda sadlar efter att ha ridit runt i flera hårda, dåligt passande hopp- och dressyrsadlar i flera år. När jag letade sadel åt Filipus var faktiskt Baldur den sadel jag fastnade på. Har till o med paddat upp den och ridit den på min ungpålla ett fåtal gånger (när hon var ridbar) och den passade perfekt! :D

Okej men då kanske jag prövrider en baldur igen, återförsäljaren ska nämligen på tävlingen som jag ska på :laugh:

Okej men då kanske jag prövrider en baldur igen, återförsäljaren ska nämligen på tävlingen som jag ska på :laugh:

Gör det! :D Jag tycker väldigt mkt om min baldur, en mkt bra prisvärd sadel som passar på min grova pålle!

Hur är Griffin T4 dressyr sadlarna? tänkte när de är fish systemet så borde de ju gå att ändra om lite.

hua, jag har ridit i en sådan då det föjlde med hästen och jag fick så ont både i röva och pullerutten :o, den åkte in i garaget direkt och jag köpte en pioneer istället.

Gör det! :D Jag tycker väldigt mkt om min baldur, en mkt bra prisvärd sadel som passar på min grova pålle!

Jo jag få väl se, men jag upplevde den som att den hade lite stöd? har jag fel? Nog för att jag bara prövred den i skritt och ett korttag pga underlaget var blixthalka.

Adra sadlar som jag är intresserad av equippe & amerigo någon som har något att säga om dessa sadlar?

Equipe är underbara och absolut prisvärda. Ligger bra på riktigt många hästar, än har jag inte sett en häst den inte passat på.
En riktig kvalitetssadel.

Equipe är underbara och absolut prisvärda. Ligger bra på riktigt många hästar, än har jag inte sett en häst den inte passat på.
En riktig kvalitetssadel.

Har hört bra om de. hur är de i bomvidd? Vilken vidd är vanligast?

Jag erbjöd dig ju att prova min sadel i boden, varför gjorde du inte det ;)

Jag erbjöd dig ju att prova min sadel i boden, varför gjorde du inte det ;)

Förlåt. Men jag glömde helt bort det :o Men det var iaf jätte snällt av dig att erbjuda dig att jag skulle få pröva den, men just mitt minne är inte alltid de bästa ;)

Vist hade du bomvidd 3? räknas de som extra vid eller bara vid?

+1.5 är vanligast och passar de allra flesta, kanske inte de bakplåtsbreda men annars så vet jag knappt någon som har en annan bomvidd.
+1 kan passa på lite nättare hästar

+1.5 är vanligast och passar de allra flesta, kanske inte de bakplåtsbreda men annars så vet jag knappt någon som har en annan bomvidd.
+1 kan passa på lite nättare hästar

Okej. Då ska jag söka efter en i bomvidd 1,5-2 så den passar min lite "grövre" häst också.

Japp, jag har en +3 till Ivar. Han är så grov över bogpartiet. Men att han är bakplåtsbred vet jag väl inte om jag skulle kalla honom.

Om det är vid el extra vid vet jag inte, men det finns +4 oxå som storlek.

Men ska du inte på långritten på söndag, då är det ju bara prova den så får du känna hur den känns iaf. Annars om min kropp orkar så ska jag höra om det finns plats på ungdomsträningen hos Sylvia.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·
Utrustning Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: skiesabove
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Tossa90
·
Utrustning För ungefär ett år sedan var jag med om en ridolycka där jag skadade båda knäna väldigt allvarligt. Ena knäet är opererad två gånger...
2
Svar
23
· Visningar
4 327
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp