Isländska sko-metoder

Sv: Isländska sko-metoder

nej exakt på island är traditionen en helt annan där kommer inte en hovslagare ut var 8e vecka och skor hästarna utan det gör ju människorna på sina egna hästar, typ deras farfar som lär osv det går i arv.

sen erfarenheter vi fick se var att det var som att gämföra med en tv kväll med grabbarna framför tv med fotboll och en kall öl.

på island tog de en häst, en öl till varje gubbe och så började man sko, skämtade och hade trevligt medans en gubbe mordhöll hästen, en gubbe höll i benet som skulle skos en gubbe skodde och en annan gubbe lutade sig mot hästen allt medan den siste gubben bjöd på öl.
glada skratt och lite motion på kuppen....

Liknande trådar

Hästvård Jag har en 3-åring hemma på prov som har varit oren på hårt/grusigt underlag med hypotes sulömhet. Vill gärna bolla lite! - Gick oskodd...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 201
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hästen är skodd runt om. Fram skodd 'så som han vill ha det', vilket innebär kort tå, tåsidokappor samt rejält utlägg och understöd i...
Svar
16
· Visningar
1 801
Hästvård Jag undrar hur ni skulle sko en häst som sliter ena bakhoven mer på yttersidan än inner. Vad är viktigast att tänka på? För 4 veckor...
Svar
11
· Visningar
2 617
Senast: Kookaburra
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 127
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv