Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Finns det någon som har erfarenhet av att göra "comeback" efter fölning i distansen? Anta att man tränat och tävlat upp en ung häst i...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Cleese
·
K
Distans Vad tycker ni om att starta en 4-åring i Prova på ritter bland annat för att miljöträna hästen. Jag har en häst som nästa år är 4 och...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: FamPont
·
I
Distans Mina vattendunkar har varit avställda en tid och nu när de ska användas igen insåg jag att några av dem är lite halvsunkiga, lite...
Svar
4
· Visningar
1 107
K
Distans Hur ofta och hur länga kan jag rida min häst nu när jag sätter i gång honom efter ganska lång vila pga olika saker. Just nu skrittar och...
Svar
1
· Visningar
979
Distans ni som tränar o tävlar distans, har ni märkt av några typiska skador på era/andras hästar pga den typen av träningen? som hopphästar...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: Stopek
·
A
Distans Äntligen har jag fått tag på en häst att rida. :banana: Det är ett ytterst trevligt halvblodssto, aderton år gammalt och i mycket god...
Svar
6
· Visningar
1 441
Senast: caradan
·
A
Distans En sak jag ännu inte fått helt klart för mig inom distansen är ju det här med obligatoriska pauser. Jag har lärt mig, genom böcker och...
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: aspartam
·
Distans Någon som vet om distansen kommer bli en OS gren till Peking 2008? Har hört det förut att det skulle bli det, men nu verkar det vara...
Svar
15
· Visningar
1 574
Senast: fio
·
C
Distans När jag var på en distanstävling och hjälpte till som hinknisse så slog mig en sak. Det var ingen häst som gick i form. Vad jag förstår...
Svar
12
· Visningar
1 442
·
T
Distans tänkte att ni distansryttare nog har koll på detta.Jag försöker ta puls på mina hästar men jag hittar inte pulsen, har försökt på benen...
Svar
3
· Visningar
1 001
Senast: seejii
·
M
Distans Tv 4 plus var ju och filmade på Karolinerritten som skulle sändas i hästliv tror jag. Det är ju jättekul!!! Men är det ngn som vet när...
Svar
3
· Visningar
1 223
Senast: neywaz
·
M
Distans undrar vad ni tycker jag ska köpa? ska börja tävla i distans nästa år med min arab. hon är westernriden så när man svänger behöver man...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: Happimess
·
C
Distans Har hört/läst att man ska väga minst 85 kg för att få tävla i distans. Stämmer det och finns det någon maxvikt? :confused:
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 872
·
Distans Jag skulle vilja ha tips på bra internetsidor eller liknande där man kan köpa och läsa om distansutrustning. Jag har hittat ett par, men...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Galadriel
·
Distans ni som använder pulsklocka i träningen, vilken sort har ni? effektivt och vad kostade den? vad rekomenderar ni? eller känner ni att den...
2
Svar
20
· Visningar
2 876
Senast: Camilla_H
·
M
Distans hej! är ny inom sporten och ärligt talat behöver jag råd! har en arab som är regelbundet riden och jag rider långa rundor i skritt och...
Svar
1
· Visningar
916
·
C
Distans Jag har en travare på 9 år som tidigare är tävlad i trav. Jag hade velat starta i distans med henne och har nu satt upp ett mål med att...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: Cecely
·
Svar
8
· Visningar
1 351
·
Distans Någon som vet hur man räknar ut den? någon bra bok/internet sida?? jag har köpt pulsklocka med mjukvara och är inte helt på det klara...
Svar
2
· Visningar
2 145
Senast: Moppa123
·
Distans Jag har hittat ett underbart arabsto, perfekt för mig och min "lilla"distansträning. Men hon har överben, så nu vet jag inte om jag...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: CosmicQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka