Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Distans Hej! Vilka sadlar använder ni när ni rider (distans). Har någon provar en sadel med luftstoppning (wintec cair)? :bow: /Katja
Svar
10
· Visningar
1 607
Senast: Camilla_H
·
Distans Jag funderar på att köra upp och rida Ölandsritten. Någon här som ridit den och som kan berätta lite? Hur är banan? Uppstallningen...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: Maran
·
R
Distans Hur ska man förbättra en hästs skritt? Min travare har en jättebra trav, med mycket bra flyt i. När man saktar av till skritt däremot så...
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: Spirit
·
H
Distans Är det tillåtet att tävla CR i Distans på en - frisk i övrigt - spatthäst? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 279
Senast: Maran
·
Distans Kom att tänka på en sak... Karolinerritten har en 140 km tävling 5/9, får jag som ridit endast en 120 km godkänt rida 140 km? Eller...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: neywaz
·
Distans Det har jag! och dessutom flera 3milare! Någon annan??! Min (och HÄSTENS!) första 5milare red jag på 5h o 20min. Inte illa! Dessutom...
Svar
7
· Visningar
1 792
Senast: Akela
·
N
Distans Är ett 14-årigt vamblod gamalt för att börja tävla distans med? Har varit och tittat på ett som jag funderar på att köpa men jag skulle...
Svar
7
· Visningar
1 319
·
C
Distans Satt och tittade på några bilder från en distanstävling här hemma. Tänkte då på att dom flesta ryttare hade en hjälm som såg ut som en...
Svar
4
· Visningar
1 851
Senast: Contezza
·
N
Distans Vad behövs för att rida en prova på ritt? Förutom en häst dårå ;) MVH/ Stefan
Svar
4
· Visningar
1 165
Senast: NightOwl
·
R
Distans Får man tävla med pulsmätare på hästen? Sådan man rider med alltså...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Laslaw
·
S
Distans hur tänker du? Nu tänker jag mig en 6-7 åring och inte en CR häst. Hur många tävlingar, vilka distanser och vilka farter tycker du är...
Svar
5
· Visningar
1 083
I
Distans Är det någon som har fått ett nummer senare än September/Oktober av Endurance World, eller har tidningen upphört att existera? Samma nr...
Svar
1
· Visningar
907
·
R
Distans Hej! Var precis inne och tittade på distanslistan och då särskilt på Travartoppen. Hur fungerar det där egentligen? Min travare fanns...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Raderad medlem 6459
·
Distans Ok, eftersom det ju faktiskt är lite ojämt med tävlingar runt om i landet kanske vi som vill tävla kan bolla fram idéer på hur man...
Svar
13
· Visningar
1 418
Senast: Isolde
·
D
Distans Tycker bara att det är lite ironiskt... Hasse Wallman fick rida med OS facklan från Ryttis till Stadion, inte någon distansritt men i...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: CK
·
Distans Jag tittade lite sorgligt på Spirres tävlingsbok idag, den börjar att sönderfalla totalt! Pärmen är skild från själva sidorna så de...
Svar
3
· Visningar
1 185
Senast: CosmicQueen
·
Distans I vikt-tråden kom frågan om prispengar upp. Någon trodde att om prispengarna blev större, då skulle hästägarna skaffa lättare ryttare...
Svar
4
· Visningar
1 504
Senast: akleja
·
L
Distans Vi har nu varit ute på en prova på och blev även godkända på filipstadsrittens clear round. :D Det innebär att vi nog kommer att ge oss...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Stopek
·
Distans Jag har funderingar att fortsätta med distans men behöver då en lämplig sadel. Erkänner att min kieffer dressyr med djup sits och högt...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: Spirit
·
Distans Sitter här och fyller i licensansökan, och har följande fundering. Är det inte ett stort hinder att man måste betala 750 kr i...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar