Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Distans Hej på er alla på forumet som har erfarenhet av distans. Själv är jag "nyfiken"på denna sport. Undrar nu om följande Var hittar man...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Geshira
·
S
Distans Har hört att det är ett måste att hästen är skodd med "riktiga" skor på alla fyra i distanstävlingar, är det så? Varför får man inte ha...
2
Svar
24
· Visningar
3 406
Senast: Skylab
·
Distans att rida distans i, men även western? I boken "naturen som ridhus" läste jag att big horn endurance saddle passade till båda? Finns det...
Svar
7
· Visningar
1 431
Senast: alazzi
·
Distans Lite funderingar... måste man vara med i någon klubb för att vara med i en prova på? Och måste man ha Grönt Kort? Licenser behövs inte?
Svar
1
· Visningar
923
Senast: Stopek
·
S
Distans Har ni som har ston märkt om era stons vilopuls förändras när stoet är brunstigt? Hälsning Maja
Svar
12
· Visningar
1 867
Distans Har lite funderingar ang. det är med hästskorna. Måste man ha skor bak??? Får man rida med t ex Old macs eller easy boots? Någon som...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: panzy
·
Distans Var och red Rönningeritten i lördags och såg flera som hade mobiler med sig på hästen. Jag har ju bara TR från 99 och där står det att...
2
Svar
28
· Visningar
2 513
Senast: Noteca
·
Distans Använder ni sulor på hästarna? Jag har funderat på detta eftersom jag hittat en del större stenar i hovarna när jag vait ute på...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: neywaz
·
L
Distans ...finns det sådana? Alltså sådana som har anläggning och som rider in/till hästar, tar emot träningshästar och tävlar på heltid. Det...
Svar
6
· Visningar
2 412
·
Distans Hej! Jag har en fundering angående fodring och träning.. nu under sommaren, hur fodrar ni och hur mycket rider ni som tränar för...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Camilla_H
·
Distans finns det??? och var kan man isf köpa dessa och vad kostar det??? var är f.ö lättaste stället att ta pulsen på hästar???
Svar
1
· Visningar
2 298
F
Distans Har en häst som haft finfin kondis för hundra år sedan, men sedan några år har hon mest små-degat i skogarna och har nu dessutom föl...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: FTW
·
K
Distans Jag gör en tråd om hingstar och pulsningar på tävling, är det ett problem för er som har hingstar? Berätta, ska själv ut med en hingst...
Svar
2
· Visningar
927
·
C
Distans Jag och min svärmor hade bestämt oss för att eventuellt bli distansryttare. :) Så i söndags så gav vi oss ut på en längre ritt (3 mil)...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: mahlmt
·
B
Distans Hej ! Jag undar om man kan tävla med en fjording i distans?? Och vart det finns några bra klubbar man kan bli medlem.
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Jaffa83
·
Distans Får min medhjälpare/hinknisse visa hästen i vetgrinden? Jag har bara ett gammalt TR från ja, 99 tror jag... Vet ju inte om det gäller...
Svar
2
· Visningar
996
·
Distans Får man rida i ett linne som har kragar? Mitt linne jag tänker på ser ut som en t-shirt utan armar. Det är altså inga smala axelband...
Svar
7
· Visningar
1 141
·
K
Distans Jag har just börjat med distans och har kört på ganska rejält nu i början, både med träning å tävling. Det jag märkte var att min ena...
Svar
5
· Visningar
2 233
Senast: Stopek
·
Distans På www.distans.just.nu där vi alltid fått våran resultatservice och proppar skriver Rolf Göhle att han ska lägga ned denna service pga...
Svar
4
· Visningar
1 041
·
R
Distans Hej! Ska rida Dacke för första gången nu den 12/6. Hurdan är banan? (Ska rida 50T) Svårigheter? Underlag? backighet? osv. All info av...
Svar
1
· Visningar
1 031
Senast: Akela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka