Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Distans Hej! Nästa vecka kommer hästliv att handla om distansritt!!! Ladda videon...
Svar
4
· Visningar
1 049
Distans Läser idrottsmedicin och nästa inlämningsuppgift vi ska göra är en träningsplanering på någon idrott. Tyvärr :p var den tvungen att...
Svar
14
· Visningar
1 383
Senast: neywaz
·
M
Distans När mörkret kryper på och det är lååångt till vårens tävlingar är det lätt att tappa suget... Jag lände mig riktigt oinspirerad att rida...
Svar
16
· Visningar
1 668
·
T
Distans Vet inte om man får fråga detta här... Jag vill köpa en begagnad sadel som många av er distansryttare verkar ha. Var kan jag lägga ut...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: TimoT
·
T
Distans hittade en länk för flera år sedan här inne på distans forumet till en sida me trän som gjordes om till grimmor, de var nog i plast...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: Tomaten
·
D
Distans Ge mig massor av bilder på er och era hästar i tävlingsmundering :D Saaaaknar redan sommaren vill jag lova!
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Noteca
·
E
Distans Hej alla ni! Jag har ett arabsto som jag har letat sadel till i snart ett halvår. Det är väl många av er som har araber, vad har ni...
Svar
8
· Visningar
1 601
Senast: kulirez
·
L
Distans Vi tävlade simlångsritten nu i lördags. Allt gick väldigt bra , vi är super nöjda. :) Men vi funderar över vad veterinären menar med...
Svar
18
· Visningar
1 981
Senast: Kassiopeja
·
F
Distans Jag är anmäld till clinicen med Staffan Strandberg och ta med mig min häst dit för exteriörbedöming! :) Är det någon mer som ska dit...
Svar
13
· Visningar
1 615
·
L
Distans Våra hästar sliter sina skor (eller rättare sagt sömmen )så fruktansvärt fort. Vi har nu gjort så att vi har skott om de ca 1 vecka...
Svar
14
· Visningar
1 982
Senast: Macken22
·
Distans Har läst i senaste Hästfynd och i flera andra trådar här på Bukefalos om det här med att hålla hästarna naturligt barfota. På mer än ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 935
Senast: Stopek
·
Distans Hej! Jag har en arab som jag tävlar distans med och jag har problem med att hålla vikten på hästen. Hästen får kraftfoder även nu på...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: wowwhatagirl
·
Distans vad är det för regler som gäller på ett pp? får man rida barfota då? vart hittar man dom? åldersgräns på häst? :bump:
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: norpan
·
C
Distans Får jag tävla med sånna istället för järnskor? Fick höra att man inte fick det, vill dubbelkolla med er också.
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Snobben
·
Distans hur vanligt är det? borde ju passa utmärkt i lättare klasser?
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: mahlmt
·
Distans Har sett att en hel del distansryttare rider med hackamore med LÅNGA skänklar, uppskattningsvis nästan 2 dm långa. Det jag funderar på...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: CK
·
B
Distans Hej, Jag undrar vad som krävs för att rida distansritt på lokal nivå. Kan man rida westernsadel tillexempel? Behöver man ngt slags...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: boella
·
Distans Hej alla distansryttare! :cool: Hur lägger ni upp träningen för en femmil?Rider ni 6dagar vecka,varannan dag,hur långt osv?Tycker...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 932
Senast: Snobben
·
L
Distans Såg att den prelimenära tävlingsterminen låg upplagd på ridsportsförbundets hemsida. Jag blev så sugen att redan nu sätta mig ner och...
Svar
17
· Visningar
1 433
Senast: 810110
·
I
Distans kan man tävla en t-märkt halvblods häst som brutit hovbenet? då menar ja förstås på kortare sträckor! :confused:
Svar
5
· Visningar
1 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka