Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Distans Bläddrade igenom TR häromdagen och blev väldigt förvånad när jag kom till kvalificeringsreglerna. Tydligen är det bara ryttaren som...
Svar
15
· Visningar
1 321
Senast: Stopek
·
Distans Ni som rider minst 80 eller 120 km, hur tränar ni under vintern? Hur ofta och långt rider ni? Hur tränar ni upp att hästen skall orka gå...
2
Svar
30
· Visningar
3 449
Senast: Kassiopeja
·
C
Distans Har lite nyfikna frågor för att se vad som motiverar just dig... 1. När började ni rida? 2. När började ni rida Distans? 3. Vad var...
2
Svar
21
· Visningar
2 202
Senast: Kassiopeja
·
Distans Funderar på en Australian Stocksaddle,men intressant me bomlösa sadlar,vad vet ni om Barefootsadeln-är den bra?Det verkar vara den...
2
Svar
21
· Visningar
3 137
Senast: Snobben
·
S
Distans eller vad man nu kallar det. En sådan som är tjockare 1 tum 1/4 vid ryggraden och 1/2 tum längst ner där ens lår ligger an. Är det någon...
Svar
3
· Visningar
1 029
·
Distans Redan tidigare i år så gick jag i funderingar om att pröva på distans någon gång med min pålle. Tänkter inte mer på det nu, förrän...
Svar
3
· Visningar
944
·
Distans Jag har westerngjord till min SportSaddle och aldrig varit glad för den. Svårt att hitta gjordar i olika storlekar och material...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: mahlmt
·
Distans När behöver man sätta igång hästen ordentligt för att kunna starta 50km i början av maj?? Hästen har grundkondis, men inte mer...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: Rattfylla
·
Distans Är det nån här som har den boken? Har för mig att jag har läst ett jättebra igångsättningsprogram för helt otränade hästar i den och jag...
Svar
5
· Visningar
1 473
Senast: Rattfylla
·
R
Distans Hej! Jag är på jakt efter ny sadel till min häst. Det viktigaste är såklart att den ligger bra på hästen MEN den måste vara mycket...
Svar
7
· Visningar
1 409
Senast: Raderad medlem 6459
·
S
Distans under sommaren 2005 i Mittsvenska/västernorrland?
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: neywaz
·
G
Distans Jag kanske inte hör hemma här, men jag undrar om det finns några som skulle vilja rida en långritt i vår/sommar. Skulle vilja rida...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: gycklare83
·
G
Distans Finns det någon som kan sätta in lite bilder från distanstävlingar. :) Längtar redan till nästa säsong
2
Svar
21
· Visningar
3 480
Senast: Noteca
·
G
Distans Hej, jag är nyfiken på hur Ni som rider distans väljer häst. Är det så att Ni föredrar någon speciell typ av häst, stam etc? Tittar Ni...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: neywaz
·
C
Distans Med Renskinn under Sadeln? Tävlat med det? Vad har ni annars under sadlarna?
Svar
10
· Visningar
1 790
Senast: mahlmt
·
I
Distans Hittade ett i mitt tycke mycket intressant tillfälle att lära sig mera om träningsfysiologik, som är intressant för distansen...
Svar
13
· Visningar
1 507
Senast: evis
·
Distans Min lokala hästsportsbutik kan ta hem denna sadel, är den något att ha tror ni som kan bomlöst lite bättre? Hur skilljer sig denna från...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: Noteca
·
Distans Ni som rider med pulsmätare, vid vilka ungefärliga hastigheter har era hästar de " olika" pulsvärdena.. Eller, vad har era hästar för...
Svar
8
· Visningar
3 031
Senast: Camilla_H
·
F
Distans Räcker det verkligen med en equalizer pad under en bomlös sadel? Tycker att tunneln inte skulle bli så värst stor eftersom padden inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 705
Senast: Chivita
·
M
Distans Hej! Jag undrar förstås om det finns några tappra distans- intresserade häromkring. Jag tycker iaf. att det verkar jättekul men saknar...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Hfors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka