Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ej varit i kontakt med bomlöst innan men har precis köpt denna sadel..haft den i ca 1 månad och lite mer och är nöjd med den...har endast ridit bomsadlar och westernsadlar innan men den är underbar att rida i (som att sitta på en kudde) och hästen tycker jätte mycket om den, jämna tryck och inga svettiga partier som med de andra.
Min fullblodskorsning har en hyfsat hög manke men är ändå som en liten tunna..kan tycka att den glider fram lite men det är nog för att jag ej vet om jag sadlar korrekt ännu och sådär..hon är lite omusklad och min sits..man vet ju aldrig!
Hade tänkt och ställa samma fråga som dej och hakar på lite och ser vad vi kan få för resultat!!
Ok, vad bra at det är någon som är nöjd med den! Hoppas att vi får flera svar!
Min häst hon är som en tunna och har ingen manke alls typ. Det mesta jag har provat har varit för långt så tryck uppstår i ländryggen, för smalt fram, för rakt undertill så sadeln ligger som en bro med tryck bara fram och bak och inget på mitten. Så, jag har tröttnat kan man väl säga... Hade hon inte varit så kort hade det varit enklare, men nu är hon ju inte det...