Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Är det någon som kan vägleda lite när det gäller vart man kan få reda på distanstävlingar? Alltså vad det är för tävlingar som går av...
Svar
5
· Visningar
1 884
Senast: Barnardo
·
Distans hur går man till väga när man tränar hållbarhet? har förstått att det handlar om långa sträckor i långsamt tempo, men lite mer...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: panzy
·
Distans Nu är jag i skrivarfarten jag! Jo, jag ska vara med på Järlåsaritten i helgen och jag bara funderar vad man ska ha på sig? Man ska ju ha...
Svar
11
· Visningar
1 365
Senast: cetzyboy
·
B
Distans Är väldigt intresserad av distansridning och allt som hör till. skulle gärna vilja hjälpa någon genom att vara medhjälpare, men vet...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: neywaz
·
M
Distans Jag vill börja tävlia i distans, men har ingen aning om hur jag ska gå till väga. Hästen jag skulle vara medp å är en d-ponny eller...
Svar
5
· Visningar
868
Senast: Gilan
·
Distans Hej! Läste minnesanteckningarna från arrangörsmötet i höstas och ser att man funderar på att ändra längden på mästerskapen enl...
Svar
12
· Visningar
1 539
Senast: Stopek
·
V
Distans Vad ska man ha med sig när det gäller "papper" (pass, certifikat, etc) och behöver hästen någon speciell vaccination utöver dom vanliga...
Svar
15
· Visningar
1 500
·
Distans Så här är läget. Jag har köpt en bomlös sadel, en barefoot äldre modell (begagnad) och jag fick med en tjock skumpad klädd med tjock...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: Noteca
·
S
Distans börjar bli lite äldre och märker att inte alla muskler koms åt vid ridningen (och leder blir skörare). Tänkte höra om någon kan ge tips...
Svar
7
· Visningar
1 271
Senast: Alfhild
·
M
Distans hej har lite blandade frågor angående distans. är det någon som rider distans med en häst med mycket muskelmassa typ quater,paint? i...
Svar
1
· Visningar
849
·
M
Distans hej vilka tävlingar ska det vara i år? i skåne, halland, blekinge samt småland? tacksam för svar!
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Geshira
·
Distans Jag har köpt en bomlös sadel på blocket, och säljaren sa att det var en barefoot, men den ser inte riktigt ut som barefooten gör idag...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Noteca
·
L
Distans Hej! Har någon tips på låånga ridvägar, lämpade för konditionsträning i trakten? Typ banvallar, skogsslingor osv där man kan parkera med...
Svar
4
· Visningar
2 077
Senast: 810110
·
Distans Hej, Eftersom jag fick så många intressanta svar på min fråga om fodring e en "femma" kastar jag ut en fråga till. Bomlösa sadlar har...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Moheed
·
M
Distans Jag vet inte vad jag har get miig in på just nu jag ska tydligen vara med på ett distans läger.... visst det är kul men dom som jag evt...
Svar
1
· Visningar
809
Distans Hej, Hur fodrar ni era hästar efter en distansritt på 5 mil? Att de ska ha vatten och fri tillgång till hö är ju klart, men...
Svar
8
· Visningar
1 362
·
Distans Till försommaren kommer det bli en träningsdistanstävling här i närheten och jag blev lite sugen att testa en sån! Eftersom det ska vara...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: skojskrot
·
Distans Ni som tillhör mittsvenska och läser här: * Vi har en ny distriktsgrenledargrupp: Eva Borg, officiell grenledare, Therese Pedersen...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: Camilla_H
·
Distans får man tävla distans med hippogrip? ifall man får: ngn som testat? erfarenheter? hållbarhet?
Svar
2
· Visningar
932
Senast: mahlmt
·
Distans Jag undrar varför det i Sverige inte är tillåtet att tävla distans barfota? Har vi hårdare vägar/svagare hästar än i andra länder...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 105
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar