Hur lägger ni upp träningen för en femmil???

Sv: Hur lägger ni upp träningen för en femmil???

Fler som har tips på mysiga ritter?Eller som kan berätta om hur banorna är?Gärna i Småland..

I Småland har jag ridit Dackeritten som var en dröm i underlaget, men som också lockade mig till att rida fortare än hästen klarade vid tillfället, så vi blev utesluta i slutbesiktningen då hästen blivtit öm i benen. :-( Inget farligt dock han var go´ igen när vi kommit hem. Dacke vill jag verkligen rida igen - fast med lite mer förstånd! Där fanns gott om träbroar och övertäckta färister som kan vara bra att träna på innan, om man har en skeptisk häst!

Red även Rökulle i år. Underbart vacker ritt med bra underlag, men oerhört kuperad. Den suger verkligen musten ur musklerna, så det gäller att ha tränat backar innan! Där finns ett vad ut i en sjö. Klarar man inte det finns en straffrunda på några minuter att rida istället, så det är inget måste att vada.

Tjust och Djursdala har jag ingen erfarenhet av, men de går ju också i Småland. Kankse någon annan som vet?

Nu har jag klarat min första femmil!!! :banana: :bump: :banana:
Gick jättebra!Pållen va kanonduktig & pulsen låg på 44 tävlingen igenom.Kul!!! :love:

Dackeritten verkar va mysig & populär!
Bra bana där då?Vad menas med att man ska ha med hästägarförsäkran till Dackeritten? :confused:

Fler åsikter om ritterna i Småland? :D

GRATTIS säger jag bara!!! var det på sydnärke? synd man inte visste det för jag var ju där också...

Tack!!! :bow:
Red Ölandsritten! :)
Gick det bra på Sydnärke?

Kram :D

Aha det var på öland! Jovars vi kom godkända men sist typ i mål - men jag är jättenöjd för det var hans andra 8 mil och på en 2 veckors period dessutom. Men han var pigg och fräsch och klarade det fint. Nu är det lite lågvarv och sen vintervilan som gäller. För den andra pållen väntar hoburgen

:)

Lycka till på Hoburgen!,synd att man inte har råd & åka dit... :crazy:
Nästa år kanske...
Nu längtar jag efter fler tävlingar :D
Får planera för nästa år.Hoppas på fler starter.
Var jätteskoj!
Hur länge vintervilar dina hästar?

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 737
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 978
Senast: fixi
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 735
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 644
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama