Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Har som många andra passat på att städa och rensa under helgen och står nu med ett antal plastbyttor. Burkar/hinkar med färg kvar i...
2
Svar
36
· Visningar
2 838
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Jag är i valet och kvalet vad jag ska göra. För mer än en månad sen var jag med om att en man tog tag i min halsduk och drog i den...
2
Svar
38
· Visningar
3 422
Kropp & Själ Jo, jag kom att fundera på en sak eftersom jag, som normalt sett dricker kaffe, just nu har en kaffepaus. Först slutade jag för att jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 101
Senast: Manji
·
IT & mobiler Jag har de senaste veckorna/månaderna noterat att jag fått rätt mycket spam som går rätt in i min ”prioriterade” inkorg, samtidigt som...
Svar
9
· Visningar
696
Senast: ameo
·
Hemmet Lite luddig rubrik. Jag har ju flyttat och äger numera en tvättmaskin vilket är typ allt jag någonsin drömt om. Jag tycker på riktigt...
Svar
19
· Visningar
1 184
Senast: Saigon
·
Hemmet Finns det något bra ritningsprogram att ladda ner? Skulle behöva rita en altan men vi har noll kunskap om att rita! Eller finns någon...
Svar
10
· Visningar
3 656
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Den låter bra när man läser om den och så får man ny förpackning som ett abonnemang beroende på hur många maskiner man tvättar per...
Svar
0
· Visningar
3 329
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Bullen Jag har ett problem. Jag har svårt för att glömma bort folk som jag tappat eller brutit kontakten med. T.ex. brevvänner jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 553
Senast: Rosett
·
Mat Jag har återupptäckt bakad potatis. Så lätt att göra ju och så himla gott? Gillar ni bakad potatis? (ja såklart gör ni det) vad brukar...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: Exile
·
Trädgård & Växter Var å kolla på ett hus idag som hade en riktig baddare av en järnek i trädgården. Blev nyfiken, för det jag hade för mig att dom är...
Svar
13
· Visningar
1 212
Senast: Tilly_85
·
Fordon Mina föräldrar funderar allvarligt på att köpa husbil, som jag då skulle få låna. De tittar dock på lite större modeller som kräver...
2
Svar
30
· Visningar
6 030
Samhälle https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LA7429/svenska-hallbarhetsfonder-bidrar-till-skovlingen-av-amazonas Det finns vissa här som sagt...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Med tanke på restriktioner i samhället just nu så har många årsmöten fått genomföras på webben, på olika sätt. En av de föreningar jag...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Vilka märken gillar ni? Trött på många billiga som luktar länge.
Svar
11
· Visningar
588
Kropp & Själ Min son har lockigt tjockt hår, grova strån. Lockarna tar sig inte riktigt utan det blir ganska lätt som ett stort svintoburr. Tänker...
2
Svar
28
· Visningar
1 705
Senast: Monkie
·
Kultur Jag har ju - som kanske bekant - sökt till skrivarkurser på högskola och folkhögskola. På sommarkurserna är jag reserv, och inför hösten...
Svar
15
· Visningar
1 072
Tjatter Om ni hade 5000kr ni måste spendera på "nåt till dig själv". Vad skulle göra/köpa då? Betala hyra, räkningar, lån mm gills icke!
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 585
Senast: Seabaz
·
IT & mobiler Tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, sous vide, långkok i ugnen.. har ni sådant igång när ni inte är hemma? I så fall vilka, och gör...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 847
Senast: Ramona
·
Mat Vad lagar ni för mat de där dagarna då tiden är knapp och man inte hunnit eller orkat förbereda i förväg? 😊
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 940
Senast: lingonben
·
Hemmet Jag letar efter någon snygg förvaring för några extra rullar toapapper att ställa på golvet. Har ett nytt badrum efter stamrenovering...
Svar
5
· Visningar
591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp