Om du fick 5000 kr... (utbruten från Vad gör vi? Del CIX)

Jag hade inte köpt någonting till mig själv, utan jag hade köpt en bil till min fattigpensionär-moster hon kunde ha nu under Covid-19 för hon är så isolerad när hon inte åker kollektivtrafik. Så jag tänkte att jag skulle köpa henne en bil med godkänd besiktning fram till hösten-vintern så hon har någonting att åka i över sommaren. Behöver inte vara flådigt för den ska vara billig i inköp, men tyvärr nu med min separation känner jag inte att jag riktigt har pengarna över. Men hade jag fått ett tillskott på 5000:- så hade jag garanterat köpt henne en billig bil.

Får väl köra en crowd funding annars. :) Nu när jag tänker på det.
 
Nu vet jag vad jag ska spendera pengar på idag i alla fall... ett nytt bilbatteri :meh:

Ringde shopen nyss och de har inget batteri som passar min bil hemma förrän på onsdag :down:

Har laddat det gamla batteriet nu över natten och hoppas att det är tillräckligt med kräm i det nu tills då.
Ev att jag gör en shoppingrunda idag då till supermarket och handlar upp mig. Är säker på att om bilen dör igen så kan dom köra hit batteriet till mig på onsdag.


Så nedrans typiskt. Ena dagen har vi 3 bilar och nu "ingen". En bil är utlånad/såld (tänk fodervärd) och den andra är på fastlandet och så min älskade pansarvagn gillar tydligen inte heller kyla (kalla nätter under 20 grader :p )

*livet på en ö*
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 786
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 822
Senast: Cattis_E
·
Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 807
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp