Produkt för att locka håret?

Jag använder det också! häller igenom 5 dl vatten med en msk äppelcidervinäger efter tvätt, fungerar som balsam :D men duschar håret en gång till efter. Blir glansigt och trevligt, lätt att reda ut eller att strunta i att reda ut utan hemska efterverkningar.
Det är verkligen toppenbra :) Jag häller inte utan sprayar bara även efter hårtvätt (gör man som du är det nog bra att skölja ur, det kan nog lukta annars) och de dagarna jag inte tvättar håret sprayar jag bara, drar igenom det fuktiga håret med fingrarna och klart :D Att det verkar ha en viss repellerande effekt på diverse insekter är en trevlig biverkning :)
 
Vad roligt! berätta!

Det är säkert väldigt olika hur mycket arganolja ett hår tål innan man ser ut som slickad av en katt :D mitt kan variera från en droppe till mer i topparna för helt perfekt. Men lite i taget, en droppe, lite till osv, om man går över gränsen direkt och tar i från tårna det första man gör så kanske man tänker att det inte funkade så bra :laugh:. Då kan man iofs duscha varmt så rinner det ut och blir fint.

(För mycket gjorde jag med olivolja en gång, tänkte en tesked är säkert lagom, det var det inte. :rofl: )
Ja det blir spännande. Antingen blir det jättebra i hans grova hårstrån eller så rinner det bara utanför 😅
 
Det är verkligen toppenbra :) Jag häller inte utan sprayar bara även efter hårtvätt (gör man som du är det nog bra att skölja ur, det kan nog lukta annars) och de dagarna jag inte tvättar håret sprayar jag bara, drar igenom det fuktiga håret med fingrarna och klart :D Att det verkar ha en viss repellerande effekt på diverse insekter är en trevlig biverkning :)
Aha! intressant, och jag som gick med hela huvudet fullt av lavendelolja när de hade insektsvarning på skolan :laugh:. (och jagade barnet med den där antilussprejen som jag själv inte ville ha i håret.) Blir äppelcidervinäger nästa vända, men han är äldre nu så det är kanske över.
 
Aha! intressant, och jag som gick med hela huvudet fullt av lavendelolja när de hade insektsvarning på skolan :laugh:. (och jagade barnet med den där antilussprejen som jag själv inte ville ha i håret.) Blir äppelcidervinäger nästa vända, men han är äldre nu så det är kanske över.
Just löss vet jag inte om det är effektivt på, det har jag inte haft möjlighet att testa (tack och lov!) men andra flygfän, mygg, knott, flugor osv. gillar det inte!
 
Nu har vi testar det vi hade hemma, får se hur det blir när det torkar!
IMG_20200507_184630.webp
 
Vill han ha sina lockar? Annars kan ni ju göra en brazilian blow out. Kostar lite, men det är såå värt det.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 403
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Har sedan början av tonåren haft dålig hårkvalité, visserligen rätt tätt med hårstrån, men dom är tunna, frissiga och torra och helt...
2
Svar
24
· Visningar
4 547
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 901
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 408
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp