Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Halloj! Jo, jag fryser om ländryggen ibland när jag är ute, trots bra kläder. Fick en idé om ett typ värmebälte att knäppa/knyta runt...
Svar
18
· Visningar
1 115
Fritid Jag är nybörjare på svamp och har nu kommit på hur trevligt det är att plocka kantareller. Men blev tipsad om blek taggsvamp. Någon som...
Svar
11
· Visningar
963
Relationer Jag får ständigt höra "du är för snäll". "Sätt gränser". Jag tycker om att vara hjälpsam och "snäll" men omgivningen blir riktigt...
2
Svar
26
· Visningar
2 768
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Vikttråden 2021 För oss som vill gå upp, ner eller vara stabila.
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
76 032
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag har länge haft problem med akne, nu har jag en hudvårds rutin som hjälper. Men är de någon vänlig som vill hjälpa och skriva mat man...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 660
Senast: skiesabove
·
Samhälle På fredag återinförs karensavdraget. Jag förstår verkligen inte meningen med att tvinga folk till jobbet och föra sin smitta vidare...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 221
Senast: soom
·
Samhälle Språket i P1 handlade om hälsningsfraser. Enligt Henrik Rosenkvist använder enbart män "tjenare" och bara till andra män. Kvinnor...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 502
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Jag kommer snart få in en summa pengar, ingen guldgruva men ändå av sådan storleksordning att det inte bara bör bli liggande på ett...
Svar
8
· Visningar
1 103
Tjatter If it´s yellow let it mellow, if it´s brown flush it down! Dvs spolar ni toan även om ni bara kissat? Eller sparar ni på vatten och...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 847
Senast: Marita73
·
Samhälle Fattar inte varför vissa partier inte vill ha språktester för anställda inom äldrevården det behövs och även en kurs i hemkunskap. Jag...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 779
Senast: MiaMia
·
Samhälle Ja, det vanligaste effekterna av pandemin möts vi av både i media och ute på gatan (distans, handsprit, begränsningar antal i butik...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
8 838
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har en historia med återkommande UVIer. De går numera i princip alltid över av sig självt efter några dagar och jag har hittat ett...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 082
Senast: Rosett
·
Tjatter Nu har jag blivit uppringd från Storbritannien två-tre gånger och vågar inte riktigt svara. Är det någon som upplever samma sak, eller...
Svar
13
· Visningar
12 804
Senast: Karfitsa
·
Kropp & Själ Har ni några tips på väckarklocka med skönt ljud att vakna till? Vill köpa en och börja ha mobilen utanför sovrummet :) men hur vet man...
2
Svar
32
· Visningar
1 618
Senast: Pengy
·
Samhälle Nu startar den årliga krisberedskapsveckan. https://www.msb.se/krisberedskapsveckan Läser och ser att jag nog skulle klara mig ganska...
Svar
19
· Visningar
735
Senast: tanten
·
Fordon Mitt helljus är ruggigt dåligt och då jag kör mycket på grusvägar med transport och mycket vilt börjar jag leta efter extraljus/ledramp...
Svar
10
· Visningar
812
Samhälle Dottern ska ju flytta och hon får tillträde till lägenheten den 1:a. Min kompis menar att "det aldrig händer" i Sverige utan det är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 507
Senast: WBanna
·
Trädgård & Växter Jag har några sjuka träd. De är inte gamla, tror förra ägaren planterat dem bara några år innan jag flyttade in, och beskurit dem hårt...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 434
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hur kommer det sig egentligen att man helst vill ligga i fosterställning vid magont och att det gör ont att räta på benen?
Svar
1
· Visningar
806
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Just den här verkar släpa på nått. Men ni ser förhoppningsvis hur insekten ser ut. Den är liten, 5-7 mm typ.
Svar
11
· Visningar
1 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp