Väckarklocka?

Got it. Även om jag tyckte poängen med väckningsmanick (innan jag fick en kropp som funkade som en klocka) var att man INTE kunde stänga av det utan att gå upp och komma bort från sängen....
Det ena utesluter inte det andra. Jag kommer upp med en manick man kan stänga av från sängen - betydligt gladare och mera harmonisk dessutom än om jag hade varit tvungen att, mitt i sömnen, rusa upp för att få tyst på ett högljutt RRRRRRR.
 
Min smarta googleassistent väcker mig de få gånger jag behöver väckarklocka med allt efter humör förvalt, spotify, radio eller fågelkvitter typ. Jag har telefonen avstängd när jag sover, och assistenten i en högtalare i hallen utanför sovrummet.
 
Om man ändå ska köpa en manick så hade jag satsat på en WakeUp-light. Skulle gissa att flertalet av dem har klockradio och/eller signaler inbyggt nu. Jag fullständigt älskar min! Inte för att jag vaknar av "soluppgången" (där har jag en anonym* ljudsignal istället), men för att det är fantastiskt att ha "dagsljus" klockan 05.45 i mitten av november. Och nej, det är inte samma sak som att sätta en timer på en vanlig lampa. Fråga mig inte exakt vad skillnaden är men skillnad är det.

* En utsvävning apropå signaler: Om jag, av någon anledning, vill börja avsky ett ljud, så ska jag ha det som väcknings- eller ringsignal. Har låtar som jag fortfarande inte kan lyssna på, då jag hade dem som ringsignaler i tonåren.

Vilken använder du? Finns det bra alternativ med en budget upp till 1000 kr eller måste man lägga mer pengar?
 
Min smarta googleassistent väcker mig de få gånger jag behöver väckarklocka med allt efter humör förvalt, spotify, radio eller fågelkvitter typ. Jag har telefonen avstängd när jag sover, och assistenten i en högtalare i hallen utanför sovrummet.

Det låter väldans likt metoden att lägga telefonen i hallen utanför sovrummet när man går och knyter sig.
 
Det låter väldans likt metoden att lägga telefonen i hallen utanför sovrummet när man går och knyter sig.
Förvisso, men det är också ett helt annat ljud i flera bra mycket bättre högtalare som är 'mjukare' än ett skränigt telefon-ljud som jag är lite känsligare för. Det var bara ett alternativ om man trots allt ser fördelar med att bli väckt med sin spotifyvalda musik till exempel - utan att nödvändigtvis blanda in luren.
 
Jag skulle satsa på en wake up light. Min wake up light har förutom ljus även olika ljud funktioner, antingen behagliga ljud som tex fågel kvitter eller vanlig radio.
 
Om man ändå ska köpa en manick så hade jag satsat på en WakeUp-light. Skulle gissa att flertalet av dem har klockradio och/eller signaler inbyggt nu. Jag fullständigt älskar min! Inte för att jag vaknar av "soluppgången" (där har jag en anonym* ljudsignal istället), men för att det är fantastiskt att ha "dagsljus" klockan 05.45 i mitten av november. Och nej, det är inte samma sak som att sätta en timer på en vanlig lampa. Fråga mig inte exakt vad skillnaden är men skillnad är det.

* En utsvävning apropå signaler: Om jag, av någon anledning, vill börja avsky ett ljud, så ska jag ha det som väcknings- eller ringsignal. Har låtar som jag fortfarande inte kan lyssna på, då jag hade dem som ringsignaler i tonåren.
Nu är TS inte intresserad av wake up light men min wake up light (köpt i december 2021) har bla radio. Så skönt att vakna till ett ljust rum och till ljudet från radion. Älskar den!
 
Tack för era tips!
En wake up light känner jag mig inte jättesugen på dels för priset och dels för att jag ändå tänder lampan vid sängen så fort alarmet ringer :D
 
Nyfiken, vad är huvudanledningen till att just mobilen inte kan vara den där högljudda gammaldags RRRRRRR-maskinen, placerad utanför sovrummet? Att andra då vaknar?

Att man inte vill ha mobilen i sovrummet förstår jag väl, eftersom den är en elak uppmärksamhetstjuv på så många sätt om den är för tillgänglig att lägga fingrarna på.

Jag skulle gissa att det finns tva svar pa den fragan.
1. Det vore ju trist om mobilen krossades mot vaggen nar den lat som den dar gammaldagsa RRRR-maskinen. :cautious:
2. En mobil kan aldrig bli hogljudd nog.:meh:

:p
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
355
Senast: Badger
·
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
299
Senast: jemeni
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp