Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Hjälp! Varje morgon promenerar jag minst en mil (ofta blir det mellan 11-12km) och sen ett par veckor tillbaka lägger jag också in lite...
2
Svar
27
· Visningar
2 156
Senast: svea
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 885
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Fick ett sms från flygbolaget 4 dagar innan jag ska lyfta att, tyvärr ditt flyg är inställt. Jag blev inte ombokad till annat flyg och...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: 95johsv
·
Tjatter Finns det fler här som samlar på något i mängder som överstiger behovet? Jag samlar på ved. Har väl hur mycket som helst känns det som...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 545
Senast: Anna
·
Fordon Det finns ju några trådar igång nu som handlar om elbilar och det här med drag kommer upp ofta. Jag har googlat lite och sett att det...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
23 924
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har fått ont på ett ställe. Det har hängt i i flera dagar nu och verkar inte vilja ge sig. Det sitter i midjehöjd, i sidan men lite...
Svar
1
· Visningar
554
Hemmet Om jag vill kunna läsa av färg på en vägg, vad är det då jag behöver för grej? Vet inte riktigt vad jag ska googla på.
Svar
6
· Visningar
790
Senast: Smulu
·
Kropp & Själ Något som kan vara värt att kika på är kemiskt framställd citronsyra (E330), som ger allergier hos många pga att man vid framställningen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 575
Senast: sthu
·
Hemmet Hej jag har 114 delar av servisen och undrar vad standard delarna är. Alla har så olika mängder. Tack för svar
Svar
1
· Visningar
496
Senast: tanten
·
Hemmet Jag håller på och rensar här hemma och hittade en servis av märket Blå Måsen som är gammalt arvegods. Servisen är på hur många delar som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
15 482
Senast: Morotscaca
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en morgonrock för sommarbruk dvs tunn/sval. Jag älskar morgonrock och går alltid i det hemmavid, men mina i fleece...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: mamman
·
Hemmet Som utbränd kämpar jag på för att orka med, och försöker hitta lösningar som underlättar vardagen. Vilket jag inte är ensam om, vem vill...
2
Svar
35
· Visningar
2 431
Samhälle Har lovat att bjuda sambon på en resa till Rom i höst men undrar om Coronan ska komma tillbaka och spöka? Personligen undrar jag om de...
Svar
2
· Visningar
400
Senast: fejko
·
Relationer Kanske någon kan komma med smarta infallsvinklar. Jag har en historia av misshandel (fysiskt och psykiskt) samt sexuella övergrepp i...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
21 598
Senast: Amaranthe
·
Mat Jag önskar tips på godis, kakor och choklad som endast säljs i Sverige, eller åtminstone som inte säljs i Nederländerna. Jag ska skicka...
Svar
10
· Visningar
1 078
Senast: Krystalline
·
Fritid Är på hotell och har betalat hyggligt mycket pengar för en svit då vi firar en sak. På den våningen vi bor har de shuffleboard i...
2
Svar
28
· Visningar
3 470
Äldre Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag har dejtat en kille i 6 veckor ungefär och idag så tog jag ett graviditetstest.. jag är...
62 63 64
Svar
1 266
· Visningar
212 593
Senast: Memmis22
·
Kropp & Själ Eftersom jag är sån att så länge jag inte har nån diagnos kan jag ignorera att jag har ont och intala mig att det är inbillning. Nu när...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Vad har ni på er när det är varmt? För att inte dö värmedöden alltså, och inte svettas floder? Jag är varm som tusan av mig och har så...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 900
Senast: mamman
·
Tjatter Ja det är sommar men här planeras halloweenfest 😄 Det väntas maskerad och jag fick idén att klä ut mig till Sauron från Sagan om Ringen...
Svar
3
· Visningar
448
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp