Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Jämställdhetsbonus är borta sen länge och pappadagar kan jag inte se att de sagt att det ska bort, däremot ska familjerna själva kunna...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
12 525
Senast: A_NN_A
·
Kultur Om det är någonting jag älskar så är det när människor verkligen hittar offentliga personer de ser upp till och som de känner fyller dem...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Asko
·
Tjatter Okej, nu behöver jag bukefalisternas hjälp. Sedan jag träffade min man för 11 år sedan så har han tjatat om XL cola som fanns att köpa...
Svar
9
· Visningar
819
IT & mobiler Min iPhone sjunger på sista versen! Vad ska jag skaffa för ny? Har ”alltid” haft iPhone så det lutar åt iPhone 14 när den kommer, men...
Svar
12
· Visningar
840
Senast: ameo
·
Hemmet Köpte två solsängar i juni/juli och har märkt när det regnar och de blir blöta att det rinner rostfärgat vatten ur dem. Nu när vi...
Svar
1
· Visningar
389
Senast: Amha
·
Hemmet Jag är en n00b på el och solceller... Jag skulle vilja driva en enklare julbelysning (i stil med ett nät på ca 2x3m) och en...
Svar
1
· Visningar
281
Juridik & Ekonomi Så, jag har första gången med försäkringskassan att göra och de går inte att nå på telefon eller annat. Det som hänt är att min...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 411
Senast: Enya
·
  • Låst
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Öppnar en ny tråd för själva valvakan. Lägger även in en röstning. Hur har det sett ut om Buke fått bestämma?
101 102 103
Svar
2 048
· Visningar
85 943
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Hej! Vi säger att Lisa och Pelle är gifta, utan diverse enskild egendom. De har tillsammans 3st barn som alltså är helsyskon, och Lisa...
Svar
9
· Visningar
1 181
Kropp & Själ Eftersom jag är jag så var jag säker på att jag hade en karta till av piller. Vilket jag uppenbarligen inte har. Problemet är hur jag...
Svar
8
· Visningar
587
Senast: Tonto
·
Tjatter I år vill jag åka på en riktigt mysig julmarknad. Ni vet en sådan där man kan åka häst och släde, där tomten finns på plats, gärna med...
2
Svar
27
· Visningar
1 722
Skola & Jobb Hur många procent jobbar ni? Trivs ni med jobbet? Om inte, varför?
Svar
17
· Visningar
6 856
Senast: movi
·
Hemmet Vi bor i ett hus byggt -69. I vår tvättstuga finns ett torkskåp som fungerar exemplariskt men nu med elpriserna funderar jag på vad som...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 184
Senast: Amha
·
Tjatter Hittade detta på annat ställe, och tänkte att kanske är här några som gillar att fila vidare. Detta kommer nog mest från några med små...
Svar
11
· Visningar
1 757
Senast: Lycan
·
Hemmet Jag har lite porslin som jag tänker sälja men vet inte riktigt vad som är smartast? Tradera, Auctionnet eller kanske Blocket? Jag har...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Nahar
·
Hemmet Nu var det ett tag sen jag lagade mat. Men min spis blir väldigt varm när jag har på ugnen. Vreden är varma, jag kan ta i dom utan att...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: pepp
·
Fritid Jag önskar mig ganska ofta en app för att boka tvättid! Så bekvämt det hade varit! Nu kan det ta mig ganska lång tid att komma till...
2
Svar
31
· Visningar
1 391
IT & mobiler Min laptop hemma har het plötsligt vägrat ladda sidor i Chrome och jag är trött på Firefox m fl. Jag har installerat om flea gånger men...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Bakgrund: Hyresvärden har (utan förvarning) rivit upp och bytt komplett avloppssystem på tre kåkar i området. En sugbil har satts att...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Jag har en vän som hamnat i en svår situation som jag vill försöka hjälpa, dels är hen allvarligt sjuk, (kan till och med vara dödligt)...
Svar
6
· Visningar
1 853
Senast: astilbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka