Julmarknader

T.ex. Vildmarksglöggen såldes till högre pris på marknaden med inträde än i vår delikatessbutik i stan. Så samma produkt.
Jag har själv aldrig varit på en julmarknad där man tar inträde. Men det kanske är skillnader i landet, att det är någon typ av storstadsgrej? Här omkring i Dalarna är julmarknad = hantverk. Det kan finnas lite större lokala företag med, men har aldrig sett att Tillmans säljer sin saft dyrare på marknad än på Ica/sin egen butik som exempel.
Jag står själv på en del höst/julmarknader som egen företagare och jag har nog en tendens att sänka priset på marknader, eller jämna ut det. Tar jag 149 kr för en mössa i min webbutik tar jag 150 på marknad, men större skillnad än så är det inte. Annars upplever jag att det är många hobbypysslare som säljer på marknader häromkring.

Edit: nu räknar jag inte Tivoli-marknader i det här, det är skillnad på Jul på Liseberg och en lokal liten julmarknad i en by i Dalarna.
 
Jag blir lite sugen på Huseby nu när två tipsat om den och den ligger relativt nära mig. Kollade hemsidan och det står att hund får vara med utomhus men ej inne i lokalerna. Hur mycket missar man genom att inte gå in?
Min ordinarie hundvakt är bortrest då och det är ändå så pass lång restid att jag inte kan lämna henne hemma.
Du missar mycket tyvärr. Nästan allt som säljs finns inomhus.
 
Jag har själv aldrig varit på en julmarknad där man tar inträde. Men det kanske är skillnader i landet, att det är någon typ av storstadsgrej? Här omkring i Dalarna är julmarknad = hantverk. Det kan finnas lite större lokala företag med, men har aldrig sett att Tillmans säljer sin saft dyrare på marknad än på Ica/sin egen butik som exempel.
Jag står själv på en del höst/julmarknader som egen företagare och jag har nog en tendens att sänka priset på marknader, eller jämna ut det. Tar jag 149 kr för en mössa i min webbutik tar jag 150 på marknad, men större skillnad än så är det inte. Annars upplever jag att det är många hobbypysslare som säljer på marknader häromkring.

Edit: nu räknar jag inte Tivoli-marknader i det här, det är skillnad på Jul på Liseberg och en lokal liten julmarknad i en by i Dalarna.
Huseby tar inträde.
 

Liknande trådar

Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 568
Senast: lingonben
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Senast: ii-ssa
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 942
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp