Då gick du med min kompis Mimmi ocksåJag gick på lantbruksskolan samtidigt med Tin som driver Karl-Tövåsen
Hon och hennes dotter jobbar på Karl-Tövåsen i sommar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då gick du med min kompis Mimmi ocksåJag gick på lantbruksskolan samtidigt med Tin som driver Karl-Tövåsen
Inte Bollnäs
Då gick du med min kompis Mimmi också
Hon och hennes dotter jobbar på Karl-Tövåsen i sommar.
Frostbrunnsdalen i Borlänge är fint för en fika, då kan ni passa på att besöka strutsfarmen och deras gårdsbutik. I leksand kan ni åka en tur på Siljan med räkkryssning (finns annan mat också), tror det är Gustav Vasa eller Engelbrekt båtarna heter. I Tällberg är det magiskt vackert och även om det inte finns möjlighet att bo där (brukar vara fullt så här års) så är det värt att åka dit och gå runt lite, finns några pärlor där man kan äta glass/våfflor osv.
Hade jag inte varit höggravid och typ strandsatt så hade jag gärna visat er runt. Jag bor i Insjön strax innan leksand från borlängehållet, men det enda vi har här är väll lite loppisar, orginalet Clas Ohlson och hans museum. Och insjöns väveri.
Däremot Leksands knäckebröd fabriken kan ni svänga förbi när ni är här, väldigt trevlig butik med lite gott och blandat. Och mitt emot den är det självplock på väldigt goda jordgubbar.
Just ja, i Leksand finns ju Hildasholm också @stjarnhimmel
Jaa, men det glömde jag ju!
Det är galet pinsamt, jag är ju tokig i trädgård och jugend... men jag har aldrig varit dit
Inte jag heller. Jag har tänkt flera gånger att jag ska åka dit, men det blir aldrig av. Då bor jag bara typ 8 km därifrån. Jag måste ta tag i mig själv!
Du får hojta när din inneboende är på utsidan så får vi åka dit tillsammans
Tyvärr är det inget café i frostbrunnsdalen i år, men det är ju fint där nere ändå och man kan ju ta med eget fikaFrostbrunnsdalen i Borlänge är fint för en fika, då kan ni passa på att besöka strutsfarmen och deras gårdsbutik.
Tyvärr är det inget café i frostbrunnsdalen i år, men det är ju fint där nere ändå och man kan ju ta med eget fika
Du får hojta när din inneboende är på utsidan så får vi åka dit tillsammans
Det låter som en plan!
Oh! Jag måste passera på lördag och tänkte åka över Siljansnäs istället, men det blir skittight tidsmässigt. Helt säkert att CCW-folket är borta då? Jag trodde det var hela v 31?Efter torsdag blir allt som vanligt igen. Fram tills dess passerar man inte Rättvik om man inte är absolut tvungen.
Jodå, det finns! De som har restaurangen vid Maserhallen har öppnat där. Ska finnas både mat och fika har jag förstått det somTyvärr är det inget café i frostbrunnsdalen i år, men det är ju fint där nere ändå och man kan ju ta med eget fika