Return_to_the_moon
Trådstartare
Alltså nu känns det som jag kommer hamna i kläm mellan kirurgen som operarade mig och fsk. Han har nu hunnit skriva ett nytt läkarintyg innan jag fått tag på honom för att berätta om mina exakta arbetsuppgifter. Han har skrivit utförligt att jag inte får jobba pga postoperativ smärta osv, risk för bukbråck etc. Han har dock inte angett mina exakta arbetsuppgifter utan enbart mitt yrke. Och eftersom jag var ärlig mot fsk och skrev att jag jobbar på universitet, så inte det mest vanliga för mitt yrke så kommer de garanterat att bråka.
Läkaren däremot skriver generellt att jag måste vara hemma minst 4v. Dock är sjukskrivningen på 6v så där kommer fsk också att bråka.
Så har ni något tips? Ska jag vänta och se vad fsk beslutar och i värsta fall överklaga eller försöka tvinga läkaren att skriva ett nytt intyg? Eller ringa handläggaren och fråga om intyget är ok först?
Läkaren däremot skriver generellt att jag måste vara hemma minst 4v. Dock är sjukskrivningen på 6v så där kommer fsk också att bråka.
Så har ni något tips? Ska jag vänta och se vad fsk beslutar och i värsta fall överklaga eller försöka tvinga läkaren att skriva ett nytt intyg? Eller ringa handläggaren och fråga om intyget är ok först?