Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet ... av pant, papper, batterier, konservburkar och annat som ska sorteras. Hur gör ni? i vår lägenhet finns det inte så mycket plats...
Svar
15
· Visningar
3 658
Hemmet Jag är inne i en mysperiod där jag bara köper en massa myssaker, men jag hittar inte den ultimata mysfilten! Jag hatar verkligen...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: AnnaJL
·
Hemmet Jag har funderat på att tapetsera vårt tv-rum eller vårt sovrum med någon tapet i lite ljusare grå färg, eller ljus å ljus, det har...
Svar
13
· Visningar
5 585
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Jag sover numera i vardagsrummet. Jag skulle vilja skärma av mellan vardagsrummet och hallen. Det finns ingen dörr som gör det:p. Vad...
Svar
8
· Visningar
5 161
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har vunnit en budgivning på en mindre gård i ett relativt attraktivt område. Vi har pratat med banken och fått lånelöfte...
2
Svar
36
· Visningar
3 301
Senast: malllle
·
Hemmet Nu kära buke behöver jag hjälp! Flyttar till min nya lya den 1e okt och har bestämt mig för att piffa till åtminstone en vägg i...
Svar
2
· Visningar
1 729
Senast: Carand
·
Hemmet Jag letar efter en duschlist i plast som förrut var vanligt att man hade på plastgolv i dusch utrymmen. Ska användas i stallet, men det...
Svar
5
· Visningar
6 161
Hemmet Jag ska flytta om ett tag och i den vevan ska jag köpa nya köksmöbler. Jag vill ha ett bord med iläggsskivor så att man kan sitta 6-8...
Svar
3
· Visningar
6 357
Senast: Maran
·
Hemmet Det behövs målas och göras iordning lite, ni kanske har tips?:D Ska försöka få in bilderna ordentligt.:p.............. Fan, jag får...
Svar
16
· Visningar
1 375
Senast: vindvissla
·
Hemmet Jag har snott en spegel från mina päron, men behöver piffa till den lite innan den får komma in i mitt hem. Spegeln är ca 100x100...
Svar
6
· Visningar
1 280
Senast: Jadzia
·
Hemmet I helgen rev vi vår förstukvist för att starta utgrävning för tillbyggnad på huset :bump: Mindre kul var att det växte mystiska svampar...
2
Svar
23
· Visningar
5 089
Senast: vippan
·
T
Hemmet Jag läste precis på en tråd som handlade om flyttstäd där en skribent påpekade att flyttstäd är lika enkelt som vanligt städ och kanske...
2
Svar
34
· Visningar
6 425
Senast: Blueberry
·
A
Hemmet Vi har just lämnat in våra gamla fönster för att skrapas, målas och kittas om. Vi har fått ett pris på 6000 kr för detta, men så...
Svar
6
· Visningar
2 671
Senast: grusholmen
·
Hemmet Jaa! Äntligen är det min tur! Hittade en annons i dagstidningen igår ang ett "Hus på lantgård utanför Habo - 3 r o k uthyres". Spånade...
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Vica
·
Hemmet Vi ska hyra ett hus där toa, badkar och handfat är illa missfärgat av järnet i vattnet. Hur får man bort detta? Gissar att det suttit...
Svar
5
· Visningar
9 651
Senast: Shark
·
Hemmet ..kontaktpapper. (Kärt barn har många namn?) Hur har ni använt det? Jag ska ju flytta denna vecka till min nya lägenhet(:love:)...
Svar
8
· Visningar
12 341
Senast: doglover
·
Hemmet Rent hypotetiskt nu då: Kalle och Stina blir kära och vill flytta ihop. Kalle har ett förstahandskontrakt på en hyresetta, som är för...
Svar
3
· Visningar
1 393
Hemmet Jag ska iväg och kolla på ett litet hus nästa vecka. Läget är bra, priset okej och standarden hyfsad. Det som däremot är negativt med...
Svar
6
· Visningar
1 061
Senast: Jadzia
·
Hemmet Vad ska man tänka på när man ska flyttstäda? Vad får man absolut inte glömma? Tänkte sammanställa en lista så att jag inte glömmer.:)...
Svar
19
· Visningar
2 478
Senast: Oregano
·
Hemmet Jag dör! Min sambos kompis var på besök igår, och har lite snyggt torkat av händerna på våran nya soffa! :mad: Jag har ingen aning...
Svar
6
· Visningar
23 758
Senast: aneeette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur