Hussvamp...

Sv: Hussvamp...

Men förutom Anticimex hussvampsförsäkring har ni väl en "vanlig" villaförsäkring. Har ni undersökt om ni kan ta det på den?
Det är också viktigt att de kommer på hur skadan har uppstått, i samband med vattenskada el.dyl.

Samtidigt måste det väl vara skönt att det "bara" var de angripna delarna som måste bort, inte hela huset?

Den vanliga försäkringen täcker bara om ex ett rör går sönder och det blir fuktskada pga det, inte konstuktionsfel på huset :confused: men jag ska kolla upp det ytterligare med skadeavdelningen på måndag.
Det slog mig nämligen nu när jag skriver detta att när vi hade fuktskada i badrummet så fick vi ju på försäkringen. det var mögel i väggarna, det fanns ingen fuktspärr i väggen vid duschen :eek:. Då vi totalrenoverade badrummet som "bara" var 10 år (övriga huset är från 1920) och det måste man väl säga är ett konstruktionsfel... Eller?

Samtidigt måste det väl vara skönt att det "bara" var de angripna delarna som måste bort, inte hela huset?

Jo, i och för sig... det är bara att kavla upp ärmarna och ta fram kofoten :laugh:

(Fast det hade ju varit skönt att slippa göra jobbet själv, om försäkringen hade täckt så hade ju Anticimex skött rubbet...)

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 797
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar