Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

T
Hemmet Har vi några möbelkunniga här på bukefalos? Jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera vad detta är för stol. Jag har en grupp av...
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Trivial
·
Hemmet Lite inspirerad av Simon & Thomas som just nu reser runt i Sverige och hittar fula hem, snubblade jag över en musikvideo inspelad i ett...
Svar
1
· Visningar
1 085
Hemmet Jag har en gammal, fin byrå hemma med stora, tröga, ganska tunga lådor. Detta gör att jag inte använder byrån som jag skulle vilja...
Svar
8
· Visningar
17 567
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Vi håller på att måla om hemmma. Gjorde en deal med vår hyresvärd om att vi fixar men han betalar. Färg är valfritt, så länge vi...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Megs
·
Hemmet Ni vet, dom där små äckliga flygfäna som det finns milijontals av och då speciellt vid övermogen frukt. :mad: Jag fick ett recept av...
Svar
7
· Visningar
3 999
Hemmet Att det ska vara så svårt att hitta en filt som passar mig! Jag är ute efter en mellangrå filt, helst stickad. Ylle, bomull - what...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: emma0165
·
Hemmet Var på Ikea i helgen och införskaffade mig ett antal vuxenpoäng - det vill säga en dubbelsäng. Överst ligger en Tafjord (?) bäddmadrass...
Svar
15
· Visningar
24 291
Senast: Sleepan
·
Hemmet Jag har en spling ny torktumlare men tycker att tvätten luktar unket redan från första användningen. Vad akn man hitta på? För...
Svar
5
· Visningar
4 381
Senast: remmis
·
Hemmet Denna http://www.ikea.com/ie/en/catalog/products/30110832 Måste dessa sättas fast i väggen eller kan den stå på golvet också? Kanske...
Svar
10
· Visningar
3 374
Senast: EmelieR
·
Hemmet Hjälp! Hela huset har tagits över av flugor. Inte små blomflugor, utan vanliga stora svarta husflugor. Mängder! De är överallt, jag...
Svar
8
· Visningar
10 012
Senast: Megs
·
Hemmet Har de tagit bort de lösa stängerna? Iallafall på ikea Kalmar verkar de bara ha set, en stång, hållare pch knoppar. De billiga...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: Comfort
·
Hemmet Kan man göra egna doftpåsar? Såna som man kan lägga t.ex. i byrålådor eller i garderober.
Svar
4
· Visningar
7 185
Hemmet Har en valp hemma som nu är 3 månader. Det är många gånger har hon inte hunnit hela vägen ut utan släppt av sin börda på vår rejäla...
Svar
6
· Visningar
2 241
Hemmet Har en bokhylla som är stor, brun, omodern och ful som stryk! I september ska jag åka på IKEA och köpa två mindre bokhyllor. Ändå vill...
Svar
12
· Visningar
1 262
Senast: Winni
·
Hemmet Hur får man bort ett getingbo som är under krypgrunden? Någon som har en smart ide? Även om det är snälla getingar som inte stuckit även...
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: Smulu
·
Hemmet I min tvättmaskin blir det gult klegg i den här gummi "ringen" som sitter utanför själva metalltrumman men ändå är kontakt med vatten...
Svar
6
· Visningar
8 864
Senast: Nisse
·
Hemmet Någon som vet vad saneringskostnad av Eternit fasad samt husgrund kan kosta? Ingen länk eller firma namn behöver anges, men ungefär vad...
Svar
2
· Visningar
922
Hemmet Min kära granne kom i dag förbi med en rätt saftig räkning då han lagt på grus +mackadam på sin väg som vi har officialservitut på. vi...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
37 815
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Hur skulle ni inreda en plutt lägenhet på ca 20 kvm? Nu är det snart klart med lägenhet, jag vet dock inte exakt hur den kommer se ut...
Svar
11
· Visningar
2 192
Senast: Houdinie
·
Hemmet Finns det något sätt att få upp panelgardiner/tygstycke i taket utan att behöva borra och plugga? Vill alltså ha upp tyg som en liten...
Svar
8
· Visningar
26 410
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka