Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Förra året fick jag en superfin gjutjärnsgryta i julklapp. Användes första gången på nyår. Supergott! Sen ställde min sambo in den i...
Svar
14
· Visningar
9 746
Senast: Farao
·
  • Låst
Hemmet Sitter och ska virka en mössa och har kört fast lite i beskrivningen står såhär Varv 1: virka 2 hst i varje fm = 16 m Varv 2: virka...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Snurrfian
·
L
Hemmet Hejsan! Finns det någon vanlig själ som kan förklara en sak för mig? Ska sälja min bostadsrätt och har ett litet lån kvar på den...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: liselott
·
Hemmet Jag har i omkring två år letat efter ett torp. Är det så att det inte finns små, billiga torp utan el och vatten kvar? Eller är de så...
2
Svar
20
· Visningar
5 699
Senast: nevin
·
Hemmet Min moster önskar sig en mortel i mässing när hon fyller år men jag lyckas verkligen inte hitta någon. Någon som vet vart det finns att...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Självklart är det mest energisnålt att torka tvätten utomhus och det gör jag så länge det går. Nu börjar det bli svårt. Jag har funderat...
2
Svar
22
· Visningar
8 274
Senast: EmelieR
·
Hemmet Vi ska nu äntligen renovera badrummet,och har valt en lite lantligare stil. Vi kommer att ha pärlspont på väggarna,och tak,men inne i...
Svar
13
· Visningar
10 681
Senast: Sar
·
Hemmet Vart kan man köpa en hyffsat billig liten bit plastmatta? alltså plastmatta som används som golv. Gärna i närheten av Gävle om det finns...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: EmelieR
·
Hemmet För ett tag sen fick vi ett reklamblad från Cheapy (får man skriva ut det?) där det var bild på garderober/skåp, men det jag fastnade...
Svar
4
· Visningar
10 313
Hemmet Nu måste vi fixa vårt kök, det funkar inte längre med en spis som gör att alla propparna flyger varje gång man sätter på en platta eller...
Svar
18
· Visningar
12 184
Senast: Butros
·
Hemmet Dagens I-landsproblem, men vi hittar ingen soffa som passar i vårat nya fina vardagsrum. Vill ha en hörnsoffa, eller med divan, 4-sits...
Svar
12
· Visningar
1 623
Senast: Zizzy
·
Hemmet Man skulle kunna tro att jag inte gör något än att fundera på vad saker heter, men det är inte riktigt så ;). Det jag letar efter är...
Svar
13
· Visningar
1 497
Senast: Milloren
·
Hemmet lånat min mosters ol. Och har stött på problem. sydde i lite för tjockt tyg, och nu vill den inte sy mera. den syr raksömmarna, men...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: mimmipigg
·
Hemmet Snart är det höst ute! :D Jag har ett sånt tråkigt hem, som ser likadant året om oavsett årstid. (Vi julpyntar inte ens :p) MEN nu...
2
Svar
30
· Visningar
5 321
Senast: Poxz
·
Hemmet Jag letar efter rumsavdelare, antingen sådana som är hårda som kan stå på golvet, eller i tyg som man kan hänga i taket. Heter det...
Svar
4
· Visningar
2 654
Senast: Tasse
·
Hemmet Jag och sambon får tillträde till vårt hus den 29/10, men vi får när vi vill åka dit och sätta upp staket runt gården (hurra för...
Svar
2
· Visningar
2 211
Senast: Ramona
·
Hemmet Byggsilikon är jättebra - men inte på mina snyggbyxor... :crazy: Kan berätta att vatten och schampo inte funkar (SLS i schampo löser...
Svar
4
· Visningar
19 167
Senast: pinky
·
Hemmet Min favorittröja har umgåtts för nära med en läckande flaska avfettning :cry: Trots tre tvättar med allehanda förtvätt så stinker den...
Svar
4
· Visningar
8 747
Senast: Ingela_S
·
Hemmet Var hittar man stora, genomskinliga plastsäckar? Ska förvara en soffa på vinden. Där uppe finns det tyvärr både pälsängrar och mal...
Svar
7
· Visningar
4 169
Senast: Ludd
·
Hemmet Vi håller på att såga upp en vedflod som är rejält fuktig. Nu undrar jag om man an slänga in den i förrådet direkt eller om det är risk...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar