Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag håller på att leta efter ett stort skrivbord/arbetsbord till mig och sambon som vi ska ha i vårt arbetsrum. Antingen är de för...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: Philosophia
·
Hemmet Är på jakt efter tallrikar till vardags men tycker mig inte finna något som faller i smaken. Så jag undrar vad ni äter på för tallrikar?
2
Svar
35
· Visningar
8 506
Senast: Rie
·
Hemmet VAR hittar jag den? Har en dammsugare hemma nu, som har en hög sugeffekt (500W) men efter 4 års användande så är den inte vad den en...
Svar
16
· Visningar
4 325
Hemmet Får smått panik här hemma snart. Vi har hus, men det är dels rätt märkligt byggt och heller inte så stort, så det blir väldigt trångt...
Svar
15
· Visningar
3 011
Hemmet Jag har en kant mellan matta och klinkersom jag behöver en list till. Vilken sorts list ska man använda när det är en höjdskillnad på...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: Madick
·
Hemmet Om två personer gemensamt äger ett hus men bara den ena parten bor där (och därmed ansvarar för den dagliga skötseln av huset) och något...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ok. Vad är haken med det här huset, förutom att det ser flummigt ut...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 431
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Sen vi flyttade till vår lägenhet har min vision varit "ljust och fräscht" ala rådande inredningsideal. Inte snabby chic, det klarar jag...
Svar
7
· Visningar
2 112
Senast: MalinJ
·
Hemmet Funderar på att köpa ny säng. Helst med huvudgavel. Måste vara utan fotgavel. Har en bra madrass så tänkte köpa en stomme med ribbotten...
Svar
8
· Visningar
2 447
Senast: Nemo
·
Hemmet Går det? Jag har ett gammalt matsalsbord som jag ärvt efter min mormor. Det är av modellen chippendale och jag tror det är 50-tal. Inte...
Svar
6
· Visningar
2 534
Senast: lizzie
·
Hemmet Min frysbox är ett virrvarr av kött (nöt, gris, rådjur, älg från olika år...), grönsaker, bär, kantarellburkar från 1800-kallt och...
2
Svar
22
· Visningar
22 118
Senast: Minett
·
Hemmet Hur hittar jag något liknande? Skulle vilja ha precis den här modellen, alltså utan "ben". Gärna vit, eller i alla fall gå att måla vit...
Svar
5
· Visningar
2 574
Senast: Josefiine
·
Hemmet Jag hittar inget skoj att ha i fönsterna och tänkte om ni hade lite inspiration :) Just nu bor det 4 döda växter, 3 plastväxter, 1...
Svar
15
· Visningar
4 544
Senast: monster1
·
Hemmet :eek: Jag har just upptäckt att en ytterkruka läckt. Krukan har stått på en tjock kinamatta och nu är det svart mögel i Kinamattan och i...
Svar
9
· Visningar
2 293
Hemmet Jag försöker hitta en sån där träbricka man lägger över badkaret, som man kan ha prylar och flaskor på, men jag kan för allt i världen...
Svar
2
· Visningar
3 974
Hemmet Sitter och kollar i trådarna här på Buke, och på olika inredningssidor på internet. Jag förundras över alla vackra hem! Men jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 420
Senast: Garaget
·
Hemmet Jag köpte några batteridrivna ljus att ha i mitt växthus, men ljuset från dem är verkligen helt fruktansvärt, ett sorts kliniskt kallt...
Svar
17
· Visningar
21 761
Senast: Sar
·
Hemmet Jag har ett vardagsrum på ca 20 kvm med vita målade väggar, har inga tavlor (gillar inte tavlor) så istället tänkte jag ge mig på en...
Svar
7
· Visningar
4 028
Senast: Is
·
Hemmet Jag är sugen på att göra en fruit tart men hittar inga recept på svenska eller med svenska mått, någon som har ett gott recept att dela...
Svar
8
· Visningar
4 120
Senast: Anna
·
Hemmet Blir smått galen! Disken, framförallt i överkorgen, blir inte ren! Dels verkar det inte som att den diskats och dessutom blir det...
Svar
9
· Visningar
4 366
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka