Var har ni era saker??

Sv: Var har ni era saker??

Jag blir glad när jag läser att du har gammla möbler o arvegods:)

Vi har bara ärvda gammla möbler, gammalt linne och saker som vi tycker om i skåpen och sånt vi vill ha framme. Saknar dock din generösa förråd.
Det är gott att ha sker om kring sig som man tycker om.

Familjen jag syftat på tidigare är utan arvegods (det har de själva valt att vara utan) och minnes saker brukar ske när de är oss oss. Vi sätter oss att äta o fika och efter en stund brukar någon av de vuxa säga åå det ä så skönt att vara här. Avkopplande och man blir lugn. Fast man får katt hår på kläderna och hästlukt.

Mvh
Pudlan

*KL*

Ahhhhh!! Nu är det bestämt!
Grannen å vi ska dela på kostnaden av att ta hem en container på gården, för att STORRENSA. :bump:
Bara snön kunde försvinna!

I like it! :love:

kl

ptja.. jag har en soffa som man kan lyfta upp "locket" på och däri finns rätt stor förvaring, för strykbräda och skrivare, mopp och annat kraffs. I halllen har jag 4 garderober som är totalt proppade med saker och kläder, går inte in en sak till, men när jag drar för skjutdörrarna ser det ju jätte städat ut och ingen vet vad som döljer sig bakom. Under min säng har jag ikea plastbackar som jag fyllt med saker och skjuter under, lite dammigt och bökigt att få fram i mitt lilla sovrum, men vad gör man? trots detta så saknar jag förvaring.. tur jag har ett förråd åtminstone där plastgranen och andra julprylar ligger

Hur funkar det där med att ta hem en container egentligen? Visst slänger man allt möjligt från möbler till teveapparater till plankor o.s.v. i sådana? Är det sedan någon som får stå och sortera det man har slängt när den kommer till ÅVC/tippen, eller tippas det bara som det är?

Hur funkar det där med att ta hem en container egentligen? Visst slänger man allt möjligt från möbler till teveapparater till plankor o.s.v. i sådana? Är det sedan någon som får stå och sortera det man har slängt när den kommer till ÅVC/tippen, eller tippas det bara som det är?

Antingen tar man hem en container som man får kasta allt i och då är det ngn annan som sorterar och det brukar vara relativt dyrt.

Annars kan man tex beställa en container för brännbart eller elektronikskrot som då bara tippas på rätt ställe sen och det brukar vara lite billigare.

Ja precis, i vårt fall handlar det om en container för brännbart.... :)

+ pulkaskurk: Aha! Jag har alltid undrat över hur det där funkar egentligen, i vårt sopsorterarsamhälle. Tack för info!

Jag blir glad när jag läser att du har gammla möbler o arvegods:)

Vi har bara ärvda gammla möbler, gammalt linne och saker som vi tycker om i skåpen och sånt vi vill ha framme. Saknar dock din generösa förråd.
Det är gott att ha sker om kring sig som man tycker om.

Familjen jag syftat på tidigare är utan arvegods (det har de själva valt att vara utan) och minnes saker brukar ske när de är oss oss. Vi sätter oss att äta o fika och efter en stund brukar någon av de vuxa säga åå det ä så skönt att vara här. Avkopplande och man blir lugn. Fast man får katt hår på kläderna och hästlukt.

Mvh
Pudlan

Tack :)

Jag tycker det är trevligt med gamla möbler - framför allt när det finns en historia bakom. Även om jag har en blandad stil hemma tack vare variationen av de ärvda möblerna - så har det ju blivit MIN stil :D. Jag tycker också det blir mera trivsamt när man blandar gammalt och nytt - dock avskyr jag chabby chic denna vita trenden som är. I mitt hem finns det bara vitt i köket och det är köksluckorna, i övrigt har varje rum sin egen färg. Jag shoppar gärna begangnade furumöbler som jag sedan målar i den färg som jag vill ha för tillfället :-).

/LIzzie

*kl*
Har samlat ihop en icakasse med "skräp" till dagis, de efterlyste "skräp" som barnen kunde bygga avbilder av deras hus med! :D yey!
Sen har jag samlat ihop diverse barnsaker och skänkt vidare till kompisar.
Å så har jag rensat i köksskåpen, men de sakerna ligger nu i kartonger i väntan på att få komma till sopstationen/containern...

Känns fiiint det här ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka