Var har ni era saker??

Sv: Var har ni era saker??

Har en i min bekantskapskrets som har ett sånt hem utan saker. Allt är vitt och det finns varken gardiner eller mattor. Jo en matta finns i barnets rum.
Det är så enkelt att dom har inget mer än det man ser. Ex köps nya kläder kastas gammla kläder. Inga minns saker eller andra "onödiga prylar" finns där.

Länner mig inte hemma där.

Oj det låter inte som något vidare mysigt hem, låter minst sagt extremt :crazy:

Tur att det finns nyanser, jag gillar inte extremt avskalat men inte heller överbelamrat.
Jag är helt klart mot det sparsmakade hållet men nog vill jag spara på några speciella minnes saker.
Kruxet är ju just att välja vilka minnes prylar man ska spara på, för i min värld går det inte att spara på allt..

Har en i min bekantskapskrets som har ett sånt hem utan saker. Allt är vitt och det finns varken gardiner eller mattor. Jo en matta finns i barnets rum.
Det är så enkelt att dom har inget mer än det man ser. Ex köps nya kläder kastas gammla kläder. Inga minns saker eller andra "onödiga prylar" finns där.

Mvh
pudlan

Det där är ju extremt. Så hade min kusin det hemma innan också, hon är psykiskt sjuk med städmani. Ingenting fanns framme, inte ens i barnens rum.

Men det finns ju nyanser.

kl

Alltså man får nog börja från funderingen hur man är som person. Det är ju kanon om man är som lady-vip och inte vill ha massa grejer och fixar att göra av med det. Jag gillar inte att ha onödiga grejer MEN jag har så ootroligt mycket små pryttlar som jag faktiskt också använder. Lådor med färger och stickers/tejper/papper, och jag är inte världsbäst på att plocka undan heller :grin: jag försöker göra det lätt för mig att plocka undan. Har smålådor på vardagsrumsbordet eller nattduksbordet för att lägga ner smågrejer i. Men vi är 2 pers plus 2 hundar på 46 kvadrat och ibland får det va stökigt. Någon inredningstidning finns det nog ingen risk för att dom knackar på :angel:

Fast jag har massa grejer, men mest det att jag försöker skaffa möbler osv att stuva undan det i:) Jag har ca 40 dummies för hundträning tex, de har en helt egen möbel till exempel:D Men grejer som jag inte använder eller inser att jag aldrig kommer använda lämnar jag bort.

Mvh
pudlan

Har vi varit i samma hem? nej, det är det "kallaste" hus jag varit i. Ingen hemkänsla

För egen del så har vi det alltid rörigt hemma för vi har så mycket på gång.
Men om vi ville så skulle vi kunna stuva undan allt som inte ser bra ut ute i ekonomibyggnaderna.
Eller i något annat hus.
Inne i huset så finns flera kattvindar och minst 2 stora walk-in closets så om man ville så vore det lätt.
Min garderob är möblerbar för övernattning om jag ville det.

KL

Köp ett stort hus!
Skämt åsido, så är det faktiskt det vi har gjort.
Vi bor två personer och en hund i ett hus på 167 kvm.
Fast trots det stora huset så tog det ett bra tag innan vi fick ihop det med förvaringen, vissa rum var skräprum väldigt länge. Men nu har vi fått ihop det ganska bra, med ett nybyggt förråd under trappan och bra planering i arbetsrummet.
Nu saknar jag bara en byrå i hallen, sen är förvaringen komplett.

Tack för många bra tips!
Till våren blir det en storröjning här hemma, det är nog lite lättare när man slipper pulsa i 1 meter snö ;)

Någon mer byrå ska införskaffas, och eventuellt fler garderober.
Hade "hundbesök" senast idag och skickade med besökarna en ICA-kasse med hundprylar ;) en bra början i alla fall! :D

Det är så jäkla roligt att röja, rekommenderas! Och alltid hittar man nåt som man glömt att man ägde och kan ta fram och använda.

Tänkte tipsa än en gång om möbler med funktion. Vi har ju då ex en säng med massa förvaring som sväljer massor. I den har vi vinterjackor, väskor, sportprylar osv. Den är kanske inte världens snyggaste, men otroligt praktisk.
brimnes-sangstomme-med-forvaring__0171828_PE325992_S4.JPG

En sån här byrå
hemnes-byra-med--lador__30431_PE118673_S4.jpg

rymmer mer än en sån här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10228757/
Vilket ju då beror på att den första är djupare, så sådana enkla saker kan vara bra att tänka på.

Hänger på och tipsar om att det finns ju faktiskt en hel del soffor numera med förvaring i.

Vi bor litet och har inte jättemycket förvaring, så när vi köper möbler så är det möbler med bra förvaringsmöjligheter som gäller :)
Sist köpte vi iaf en soffa med en divan del och en schäslongdel så den ser ut som ett U.
Båda de utstickande delarna går att lyfta upp och undertill finns massor med förvaring :love:
Där förvarar vi saker som används sällan, tex täcken och kuddar till gäster osv.

Nästan hela mitt möblemang består av arvegods. Möbler som jag gillar och inte kan göra mig av med. Bland annat så har jag ett stort bokskåp från typ 30-talet, när det gäller matsalsmöblerna så ingår ett enormt skåp som sväljer hur mycket porlsin, glas och så har det två lådor som rymmer dukar. Jag har också ett gammalt skåp efter min pappa som rymmer sjukt mycket gardiner och dukar. Även alla våra gamla LP-skivor göms i detta skåp.

På önskelistan står nu ett stort vitrinskåp där jag kan ha porslin och glas i :laugh:

Alltså får man skaffa sig möbler för förvaring. Jag gillar inte alls kala avskalade hem - så man kan nog inte kalla mitt hem modernt direkt ;) men det är prylar som jag gillar. Framför allt så får jag plats min det gamla fina linnet som fanns kvar efter min mormor och gammelmormor. Det kunde jag bara inte göra mig av med... :angel:

Bor själv i hus, 4 rum och kök 120 kvm, plus 3 stora vindsförråd som sväljer hur mycket som helst...

/Lizzie

Lady_vip; var får man tag i den vita byrån? Den var ju bara så fin! :love:

Äh, det är fiktion i de flesta fall. På samma sött som att man i verkigheten inte är välsminkad, festklädd och fixad i håret ständigt och jämt. Själv är jag mer inne på bohemstilen med mycket roligagrejer snarare än minimalism och sparsmakat. Smaklös är min smak :) tänker jag och inreder med en vision av Pettson och Findus hem.

Lady_vip; var får man tag i den vita byrån? Den var ju bara så fin! :love:

Du har ju redan fått svar, IKEA:D Vi har 2 såna byråer, fast den höga och den långa. Inte särskilt spännande möbler, men de sväljer väldigt mycket och är praktiska. Dessutom gillar jag att de har en helt slät, typ lackad yta så det är väldigt enkelt att hålla dem rena.

Jag har mina saker i skåp, lådor och garderober. Sen har jag också en del grejer som ligger och skräpar typ i fönster för att jag inte riktigt vet vart jag ska göra av dem..

Men vi har inget pedantiskt perfekt hem heller ;)

Det är extremt tomt i detta hem. Lite irroniskt har de som sagt bara asfalt på utsidan och har städhjälp 2 gger i veckan:)
Har lärt mig att inte städa som en galning innan de häslar på i vårt hem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar

Tillbaka