Ytterdörrhandtag!

Chili

Trådstartare
Jag vill ha ett sånt här:
MediaBinaryLoader.axd

MEN med helt baksida! Har ej sett det någonstans men det måste ju finnas. De har väl inte slutat tillverkas?! Dessa utan baksida är ju riktigt jobbiga tycker jag, skär in i handen när man öppnar (och ser inte lika gediget ut).

Så, är det någon som vet om det finns på någon av de vanliga butikerna? Vill helst köpa det nu i helgen men finns det inte får jag väl beställa från nåt ställe som säljer antika beslag.

Här kommer några tips:
Kolla hos låssmeder, de har allt som har med lås o handtag att göra.
Kolla även hos byggmarknader som säljer svensktillverkade ytterdörrar.
Sök på internet på ytterdörrar så får du upp en del fabrikat och kan se vilka återförsäljare som säljer dem.
Jag har den typ av handtag med baksida, men jag behöll det gamla när jag bytte ytterdörr förra året. Förra ytterdörren köptes nån gång på 1980-talet. Kanske kan du hitta hos företag som säljer rivningsmaterial. Obs att baksidan är inte hel utan likadan som framsidan.

@Killaloe; Jo Specialbeslag har, men dörren blev ditsatt i veckan och jag skulle vilja ha ett handtag typ... i morgon. :p Som sagt; får beställa om jag måste. Men de vet hur man tar betalt där också... :cautious:

@dpmatte, tack för tipsen. Och jo, jag menade att baksidan ska vara som framsidan. :)

Det har tyvärr ingen riktig baksida, det jag söker har likadan baksida som framsida så handtaget får en mjuk rundning där bak. :)

Jag vill ha ett sånt här:
MediaBinaryLoader.axd

MEN med helt baksida! Har ej sett det någonstans men det måste ju finnas. De har väl inte slutat tillverkas?! Dessa utan baksida är ju riktigt jobbiga tycker jag, skär in i handen när man öppnar (och ser inte lika gediget ut).

Så, är det någon som vet om det finns på någon av de vanliga butikerna? Vill helst köpa det nu i helgen men finns det inte får jag väl beställa från nåt ställe som säljer antika beslag.

Eskilstuna kulturbeslag, spiken i kistan, nacka byggnadsvård, qvesarum, eller gysinge borde alla ha.
Jag tycker du ska satsa på ett bra istället för en billig kopia från Jula.

Ja precis, ett sånt. :) Det är många i stan som säljer Habos produkter men aldrig de med hel baksida dessvärre. Hann inte leta så mycket i helgen så nu lutar det åt att jag får beställa från nätet. Mina föräldrar påstår sig ha sett sådana handtag på "ett oväntat ställe" men de minns inte var. Måste säga att alla byggbutiker jag varit inne i har ett ytterst tråkigt handtagssortiment...

Ja precis, ett sånt. :) Det är många i stan som säljer Habos produkter men aldrig de med hel baksida dessvärre. Hann inte leta så mycket i helgen så nu lutar det åt att jag får beställa från nätet. Mina föräldrar påstår sig ha sett sådana handtag på "ett oväntat ställe" men de minns inte var. Måste säga att alla byggbutiker jag varit inne i har ett ytterst tråkigt handtagssortiment...

Åh förlåt, trodde man kunde beställa online på Habos hemsida! Kanske kan du ringa deras kundtjänst och höra om de vet i vilka butiker modellen finns? Deras inköpsavdelning borde ha koll om inte annat :)

Åh förlåt, trodde man kunde beställa online på Habos hemsida! Kanske kan du ringa deras kundtjänst och höra om de vet i vilka butiker modellen finns? Deras inköpsavdelning borde ha koll om inte annat :)

Men det är ju inget att be om ursäkt för! :) Som sagt, jag hade helst knallat in i en butik nu i helgen och köpt ett direkt eftersom dörren redan är på plats men saknar handtag. Men nu blev det inte så, så jag kan likaväl beställa ett. Och då finns det mer möjligheter, det är många internetbutiker som säljer sådana. :) Så tack för din hjälp!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Eli
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka