Sv: Yoga och Abbie
Yoga heter hon ju
Yoga skulle behöva lära sig endel hyfs, hennes uppfödare skulle verkligen vilja se henne på utställning, men tyvärr... Hon blir komplett galen och inte ens jag får ta i henne. Konstigt, hon är så himla underbar hemma och jag får göra nästan vad jag vill även om hon har åsikter. Men hon skadar ingen här hemma.
Hon har fått problem efter en utställning, jag tog henne av pillrena för att hon skulle paras, hon löpte inte och jag anmälde henne till en utställning. Vad som hände där vet jag inte, sen dess är hon väldigt speciell (läs galen) i vissa situationer. Det är därför hon kastrerades trots en skitbra kull och det är därför jag inte kan köpa in en ny hona. Har pratat med flera uppfödare och alla är rörande överens om att det beror på p-pillren, troligen blev det nån krock med pillren och mycket hormoner. När hon löpte så höll hon på i 12 dagar drygt, så nått var det där.
Angående vitfläcksbritter så är det väl ganska vanligt. Man ser dom kanske inte så ofta på utställningar, britten döms ju efter färg och det finns krav på hur lite vitt det får vara osv. Sen är det först på senare år som det blivit godkänt med vitfläck och augoti, så nu ökar ju antalet förstås.
Det vore ju jättekul om du kom hit i januari!!! Då får jag se din lillskrutta också!! Tur att vi inte går i samma klass då, du tar hem din klass och jag min
Eller katterna snarare