K

Kung Bob

Haha, tävlade dressyr i helgen och vann LA:1 (68%). Är överlycklig, fick 8 på mellantraven, 8 på halt hälsning (den sista), och sheeet vad vi har haft problem med halterna! Första gången jag fick en 8:a på det!
Även 8 på hästens gångarter :D

Fick 7: or på både skänkelvikningarna, förvända galopperna och ryggningen!

Det som drog ner slutbetyget var slarv med vägarn, typ fattade galopp lite för tidigt, bröt av lite sent, sånt... *slår mig själv i huvvet*...

Men det räckte ändå... min lilla tuss var sååå fiiiin :love: :love:

Sv: Yes!

Åh Grattis!

För ett år sen hade vi 8 or på halt (på 5 åringen) och övergångar och ökningar... nu när hon är mer utbildad har vi bara fått 4 på halt och 6 or på annat-Blä!
Kanske finns hopp i framtiden. :confused:

Minns med fasa våran LA debut-Fniss!

Stortgrattis! Bra poäng! :bow:

tack båda två!

miagi----> min ponny är 6 år gammal, som din nu då eller?

va roligt!! Det är härligt när det lossnar! :banana: :banana:

Debuterade på storhäst igår, fick 66% i LC vilket jag är otroligt nöjd med. Även fasst hon gör extremt sneda halter, spänd skritt och bjuder mot staketet så fort man närmar sig det. :D Det är bara två veckor sedan hon försökte slänga av mig mest hela tiden och bytte galopp MINST vart tredje språng. :D Vi var med mest för att se om hon skulle bli lika knäpp i dressyr som hon blir när hon kommer in på en hoppbana, men hon skötte sig utmärkt. Så den galna hoppehästen ska bli dressyrhäst. :love:

så kul!

min gjorde inta bara sneda halter för ett år sen, hon reste sig i halterna... Jag hade stora problem med att få henne att förstaå att "bara stå stilla" var ngt isig, hon letade efter vad det var jag ville, och kan man varken komma framåt eller bakåt... då går man uppåt. Men jaja, det var ett tag sen hon reste sig nu!

Ja precis, fast hon har även fått föl som 4 åring, ¨så det är ju en ursäkt det med... harkel!

Fortfarande avundsjuk på dig.... (Tänker på gårdagens usla tävlingspoäng :mad: ...Fast pållan var ju snäll!)

Himledalen, kombinatinstävlingen, hoppade på söndagen också. (8 fel) Blev tvåa i kombinationen!

Miagi skrev:
Ja precis, fast hon har även fått föl som 4 åring, ¨så det är ju en ursäkt det med... harkel!

Fortfarande avundsjuk på dig.... (Tänker på gårdagens usla tävlingspoäng :mad: ...Fast pållan var ju snäll!)

:D

Nej men ok, min har faktiskt aldrig haft föl.

Åhhh, jag älskade dom tävlingarna!!!!!!!! :) Vad där två år i rad, sen krockade de tävlingarna med andra tävlingar. :cry: Det är bland det roligaste jag gjort under ponnytiden tror jag, dom har alltid så trevliga tävlingar. ;)

Första året kom jag två i både LB-LC kombinationen och LA-LB. Året efter vann jag båda. :D

Rumpnissen skrev:
Åhhh, jag älskade dom tävlingarna!!!!!!!! :) Vad där två år i rad, sen krockade de tävlingarna med andra tävlingar. :cry: Det är bland det roligaste jag gjort under ponnytiden tror jag, dom har alltid så trevliga tävlingar. ;)

Första året kom jag två i både LB-LC kombinationen och LA-LB. Året efter vann jag båda. :D

mmm, de var roliga, första gången jag är där, ponnyn fick ju inte gå avd A i hoppningen förrns i år...

startade bara LB-LA kombinationen, fast med två ponnyer :D

Lite tråkigt att underlaget var totalt kasst till hoppningen (gick inomhus). Det var jättetungt och jättedjupt och min stackars lilla ponny hade jättejobbigt, därav två rivningar... Hon har liksom inte så mkt galopp att ta av, är ju inte så gammal.
Den andra ponnyn däremot är stentuff och henne fick jag en sjätteplacering med i hoppningen...

Men det är jättekul grej, med kombinationstävlingarna! Askul. :bow:

Senast ändrad av en moderator:

Jo, jag vet att undelaget i det ridhuset är såligt, har alltid varit. :mad:

Såg att du rider Diandra också! Tävlade mot henne när Nina red henne. Har du köpt henne?

Kung Bob skrev:
Haha, tävlade dressyr i helgen och vann LA:1 (68%). Är överlycklig, fick 8 på mellantraven, 8 på halt hälsning (den sista), och sheeet vad vi har haft problem med halterna! Första gången jag fick en 8:a på det!
Även 8 på hästens gångarter :D

Fick 7: or på både skänkelvikningarna, förvända galopperna och ryggningen!

Det som drog ner slutbetyget var slarv med vägarn, typ fattade galopp lite för tidigt, bröt av lite sent, sånt... *slår mig själv i huvvet*...

Men det räckte ändå... min lilla tuss var sååå fiiiin :love: :love:
Vilken härlig glädje du hade va. Känner igen den. Jag har inte kommit så långt som till LA ännu. Men snart. :)

Rumpnissen skrev:
Såg att du rider Diandra också! Tävlade mot henne när Nina red henne. Har du köpt henne?

Nix, men jag bor väldigt nära henne, jag tränar för ninas mamma och jag köpte min ponny av dem. :D

Så när nina inte tävlar längre har jag började jag hopptävla henne i slutet av sommaren :bump:
Hon är asduktig (min hopptränare sa att det var en skam att hon gått dressyr hela livet när jag tog me dhenne på träning... :rofl: ) och tycker det är jätteskoj, har startat två LB och varit placerad båda :) .
Startade ju dressyren nu i Himledalen med henne också, hon är jätterolig att rida, men så jäkla svår, och STOR skillnad mot min... Men det är jättekul att rida henne, man lär sig jättemycket. Visst är hon fin?

Liknande trådar

Ridning Som ni kanske läst i en annan tråd här på forumet, Från "smygskritt" och "mockasintrav" till piaff, har jag kommit en bit längre i...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: emindy
·
F
Ridning Förr i tiden kunde tydligen 6 åringarna alla rörelser och tävla och vinna i svår dressyr. Idag kan 6 åringarna knappt byta galopp. Hur...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 298
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • En ros till dig 🌹
  • Tips på Fiskmiddagar