Sv: WWR 16 juni
Så var det över då...
Upp alldeles för snart efter mitt förra inlägg, packa in en styck dator, skärm, två skrivare, en ryggsäck med tangentbord och sladdar, samt en kasse med rep och repgrimmor, i en VW Polo tillsammans med lite mer grejer och en styck mor. Iväg en mil till Myre och linda svansen på Sarma som skulle åka senare, iväg ytterligare två mil och släpa upp allt till sekretariatet på andra våningen och packa upp och koppla ihop allt där. Väl på plats flöt det mesta på rätt bra, inte rörigare än vanligt. Lugnade ner sig framåt lunch, så våra avbytare klarade sig fint när vi gick iväg för att rida. Lillsyrran hade borstat, nätat och flätat på hästen, och tömt på en halv flaska glansspray... Men det var riktigt lyxigt att bara kunna sadla en färdigborstad häst. Red fram och tittade sedan på freestylereiningen som gjorts om till en ren uppvisningsklass och flyttats ytterligare en gång. Häxan van, Petronella blev tvåa och riddaren trea. Red reining open efter det, det mönstret där man börjar i galopp längs medellinjen. Knökigt som fasen att komma ihåg, jag visste inte efteråt om jag ridit rätt eller ej. Visade sig att det bara var jag och en till av sju startande som ridit rätt, så jag blev tvåa. Blev övertygad på fredagen om att rida på tränsbett, vilket inte funkade alls. Var övertygad om att det skulle stå på båda protokollen att jag skulle ge helvete i att slita och dra i hästens mun, men det gjorde det inte, märkligt nog. Kravlade av och bytte nummerlapp, mamsen red RE beg och vann, enklaste mönstret utan spin. Liten paus sedan för två WH-klasser, sedan western riding. Enklaste mönstret av dem med två byten, alltså ingen galopp över bom. Gick sådär, fick dra i henne alldeles för mycket för min smak, och blev femma av åtta. Skickade upp mamsen igen för hennes WR-klass, som hon vann den också, och traskade sedan iväg till sekretariatet igen. Träffade på Chex på vägen ut och pratade lite. Lite lustigt med en skimmelkvarting, ser inte många sådana. Våra avbytare i sekretariatet hade klarat sig riktigt bra och det var lugnt, så jag lyckades få mig lite lunch. Världens lyx att det finns varm mat kvar klockan fem! Tack till Skogsråa med döttrar för det. Klasserna blev klara, folk kom med nummerlapparna som de skulle, och det var inget särskilt krångel alls, petade in placeringarna i listorna. Packade ihop och lastade ut i bilen, tog med Sarma och åkte till Myre. Dumpade Joice längs vägen, transporten hon åkte upp med hade krånglat så hon fick åka med oss. Klädde av Sarma och ut i hagen till kompisarna, som tyckte det var sååå kul att se henne igen. Hem, lasta ur. Trött, nå't så förjävligt.
Nu på söndag var det kurs för Mia som jag hoppade på hastigt och lustigt i fredags kväll. Så idag har jag ridit två pass i regnvädret i Myre. Tog Majas BA skänkelbett på henne idag, måste få ordning på enhandsridningen, jag och Sarma och tränsbett på tävling blir inte bra helt enkelt. Tog Majas sadel också, ont i vissa kroppsdelar... Skönt att få sitta i något annat, få ont på nya ställen... Red horsemanshipmönster på en hand nu på eftermiddagen, hon sprätte iväg åt alla håll första gången jag red varje mönster, men det blev bättre och bättre när jag red dem några gånger och listade ut när och hur jag skulle parera hennes utflykter. Har dessutom bara ridit henne tre och en halv gång det senaste halvåret, inräknat tävlingen och kursen, vilket inte precis gör saken enklare. Har dragit hem båda två nu, så nu är allihop hemma igen, bara datorn som ska på plats och kopplas ihop igen.
Och nu är jag så trött så jag bara babblar, nog bäst att sova nu. Natti.
/Ida