Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Max fem ridklasser varav max fyra av cupklasserna, alternativt max fyra ridklasser plus grimklasser. Det är inte ok för värmlandsekipage att blanda open och beginners. Rider man "galoppklasser" från man inte vara med i walktrot, dock är det någon som är anmäld till en klass där det går att trava galoppsträckorna (med massivt poängavdrag) och då tycker vi det är ok att rida walktrot också.
I nuläget finns det inga anmälda till showmanship open, freestyle reining, ranchtrail open och ranchtrail beginners. Två ekipage vardera i showmanship beg och trail at hand. Ytterligare några klasser med få anmälda. Ranchtrailen är i stort sett struken eftersom det är så mycket arbete med den, så det kommer inte gå att efteranmäla på plats. SH beg och TRaH vet jag inte hur det blir med, inget bestämt än.
Om ni tänker efteranmäla så får ni gärna ringa och göra det, så kan vi lämna säkrare besked ifall klasserna blir av eller ej (telefonnummer finns på proppen). Blev så i fjol att en Y-ryttare fick rida med openklassen på förmiddagen, sedan kom det två Y-ryttare till och ville efteranmäla när klassen redan hade gått...
/Ida
Antalet klasser beror väl också mycket på hur vältränad hästen är, vår tant har gått uppemot 7-8 klasser på en dag och knappt blivit svettig...
Tycker det är dumt att rida 7 -8 klasser i vilket fall som helst och tycker att en rekomendation på 4 klasser är en bra tumregel!
Beror ju på vad det är för klasser hur de är lagda under dagen och vilken kondis hästen är i....... så du anser alltså att jag är dum....:smirk:
Jag tycker inte att det är vettigt att rida hästen så många klasser på en dag, nej! Att det brukar vara begränsningar på fyra klasser på en dag har ju en orsak....:smirk:
Men att kalla någon dum för att de gör på ett sätt som passar deras häst är att gå för långt...
Jag skrev att det är dumt att rida så många som 8 klasser, jag har inte kallat någon dum. Lär dig läsa vad som står och kanske en kurs i argumentation.
Tydligen var det en mycket öm tå jag trampade på....:smirk:
Dra dessutom inte in min häst i det hela, jag har inte nämnt honom någonstans!
Sen kan du ju fundera på en sak till... En häst kan vara slut på andra sätt utan att var svettig...
Absolut ingen öm tå, jag vet vad min häst fixar....
Vart har jag skrivit om din häst egentligen???
Jag känner faktiskt mer folk än dig och tänkte på helt andra hästar...en av dina ömma tår kanske...
skulle det vara en av mina ömma tår att du känner andra folk än mig? Allvarligt talat, ge dig nu du blir bara löjlig när du skriver sådana saker!
Till er som ska vara med och tävla: LYCKA TILL! Vill naturligtvis ha en rapport om hur det har gått sedan!