World of Warcraft

Y

Yenetai

Jag letar som en tok efter människor som spelar WOW (World of Warcraft), det skulle nämligen vara kul att kunna prata med någon på svenska.

Servern jag har mina characters på börjar på Q, kommer inte ihåg det exakta namnet....men jag kan skriva det senare om det är någon som svarar :)

Jag behöver även hjälp med lite småsaker....t.ex. vart man ska gå när man ska göra en egen Guild, men även det kan jag skriva senare...

Hör av dig! :)
 
Sv: World of Warcraft

Hej!
Jag spelar WoW tillsammans med min pojkvän, lillasyster och min pappa:) ´

Har karaktärer på flera servrar, spelar just nu på Venture CO en rppvp server. Men har även karaktärer på Twillights Hammer (bla en level 60 präst) samt på Haumarush (horde).


Vad behöver du hjälp med?

Hälsn. Jeannie
 
Sv: World of Warcraft

Det jag funderar på just nu är bara vart man ska gå om man ska göra en Guild...vore kul och kunna göra något lite speciellt ;) Den bästa karaktären jag har är på level 16, men eftersom jag inte hinner spela ofta så går det inte så snabbt. Jag har 2-3 Night Elves (2 som jag spelar med) och så en dvärg.

Jag har hört av andra att man måste komma till Stormwind med dvärgen om man ska kunna göra en guild, men jag vet inte om det är långt dit eller om det stämmer...
 
Sv: World of Warcraft

Nej, du kan göra en guild i alla huvudstäderna, alltså borde Ironforge vara närmast för dig.
Fråga en vakt efter "guild master" (eller dylikt) så visar han dig rätt.
Tänk på att för att få skapa en guild behöver du 10 underskrifter från andra spelare.

Lycka till!:)
 
Sv: World of Warcraft

servrarna som det finns, eller snarare fanns HINKVIS med svenskar på, var iallfall på min tid Stormscale och Twilights Hammer. du kunde inte gå i 2 minuter utan att någon babblade på svenska i global.
 
Sv: World of Warcraft

Jag har nu skapat två guilds, en som har fått riktigt goa personer :) Den andra går det lite trögt för...har inte fått ihop alla signaturer. Men jag behöver ju inte stressa.
 
Sv: World of Warcraft

Jag har hittat ganska många svenskar nu på servern som jag är på. Många gick även med i guilden :) Jag var lite ringrostig på engelskan förut men när jag började spela wow så har det blivit bättre. fått upp min lvl i engelskan också ;)
 
Sv: World of Warcraft

Ska du göra ett guild som alliance ska du söka i IF. Det finns till höger efter högra ingången om jag inte minns fel. Fråga en vakt annars efter Guild Master.

På horde vet jag inte men du kan ju alltid fråga en vakt i alla fall i nån huvudstad. Då hittar du alltid rätt :)

Jag spelar på Doomhammer en vanlig server, där finns det många svenskar men det är väldigt blandat.

Lycka till!

PS. Jag var på min första MC raid idag och vi fick ner Raggie :D
 
Sv: World of Warcraft

:D

Undead Mage - Burning Blade - lvl 60
Warrior Orc - Burning Blade - lvl 55
Hunter NE - Sunstrider - lvl 25
Mage human - Daggerspine - lvl 35
Priest Human - Daggerspine - lvl 33
 
Sv: World of Warcraft

Jag har en Guild på min Night Elf som heter Sinase. Kmr inte ihåg vad servern heter :P Nu den här veckan har jag gjort en ny karaktär på en PVP-server. Får se hur det går...servern heter Ahl-Q.... eller nåt liknande. Karaktären heter Tacena och är en människa. Ni som ni är på samma server kan ju hälsa på ;)

Döper ni era karaktärer till ett namn som betyder något på ett språk? Jag har nog gjort det med alla mina...t.ex. betyder "Tacena" örn på språket Feyla. "Sinase" betyder vän på Feyla och "Yenetai" vind på Feyla :) Har lite namn på Alviska/Quenya/Sandarin också.
 
Sv: World of Warcraft

Vissa karaktärer har jag döpt efter olika saker på andra språk,

ex. så heter min alv hunter (med vitt hår) Nemorosa, vilket är en del för "vitsippa på latin".
Den jag spelar med nu heter Linlothiël som betyder "den sjungande stjärnmön" på något av Tolkiens alvspråk.. Har en warrior som heter Pwyll, krigsman på auberginska (heter det så?!)..

Andra namn har jag valt därför jag tycker de är fina som Llandaariel, Elena, Thrina, Narathaniel osv.:)
 
Sv: World of Warcraft

Min Gnome heter Stacy för att min dåvarande katt hette det :)
 
Sv: World of Warcraft

Fint :D Jag fick höra av en spelare att den bästa karaktären (vid högre level) är en Undead Priest. Så jag gjorde en ;) Är just nu bara på lvl 6, men jag gjorde den igår natt. Så, det vore kul o hitta nån man kan snacka med där. Har hittat minst 1 på mina andra karaktärer :) Det gör spelet roligare och kunna prata. Servern heter Warsong (en PVP-server) och min karaktär heter Farani (framgång på Feyla). Det är en undead priest om jag inte klargjorde det förut ;)
 
Sv: World of Warcraft

Vet ni om det nästan bara är killar som spelar? Jag har nämligen pratat med feminina karaktärer, men som spelas av killar. Känns nästan som om att jag är den enda tjejen :p
 
Sv: World of Warcraft

Här är en till WoW fan. Spelar en Paladin lvl 25, en tjuv lvl 16 också min Hunter lvl 33 Dessa har jag på servern Terrnas, där finns många skandinaver.
 
Sv: World of Warcraft

Yenetai skrev:
Vet ni om det nästan bara är killar som spelar? Jag har nämligen pratat med feminina karaktärer, men som spelas av killar. Känns nästan som om att jag är den enda tjejen :p

Jag tror inte att det är så många tjejer som spelar. Jag är med i en hyfsat stor guild och vad jag vet är det bara jag och två till som är tjejer "på riktigt".

Många killar spelar däremot med tjejkaraktärer för att man "får mycket mer hjälp då". :D Jag spelar själv bara med tjejkaraktärer, skulle kännas knäppt att spela med en manlig.
 
Sv: World of Warcraft

Jag har träffat många tjejer, framförallt tjejer som spelar tillsammans med sin pojkvän. Har träffat ett från Island (som jag och familjen har blivit väldigt goda vänner med) samt ett från Danmark:) . Sen spelar ju jag och systern min också;)

Annars är det nog övervägande pojkar:p
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 228
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 653
Tjatter Deltagare 1. Niyama 2. cirkus 3. Emtherlia 4. hemlig 5. MikaTela 6. Artline 7. qitis 8. Ceta 9. LenaH 10. Pegasus 11. Blacksmithfarm...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
12 120
Senast: Pegasus63
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
15 092
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp