Sv: Wordfeud

KL
Alla sammansatta ord finns inte med, det finns oändligt många kombinationerer som ingen skulle reagera på. Nu vet jag inte hundra om dessa är med men inte skulle ni säga till någon att så kan man inte säga "lädersadel, plastsadel, konstlädersadel, mockasadel, tygsadel, islandssadel, cykelsadel, åsnesadel, kamelsadel, dromedarsadel, mopedsadel, motorcykelsadel, tantsadel, gubbsadel, barnsadel, ardenersadel, kallblodsadel, reiningsadel, islandshästsadel, sadelkåpa, sadeltvål, sadelfett, sadelsmorning sadelvärmare, sadelskydd, sadelhängare, sadelsmörja, sadelfast, sadeltvång, dressyrsadel, hoppsadel, allroundsadel, galoppsadel, töltsadel, gångartssadel, montésadel, sadelputor, barbackasadel, sadelgjord, sadelmakare, sadelmakeri, sadelförsäljare, sadelsida, sadelannons, sadelanonsering, ponnysadel, sadelstoppning, sadelpaneler....

Med lite fantasi skulle vi lätt kunna fylla en sida av saol bara med inte alltför fantasifulla kombinationer. Med alla tänkbara ord så hade SAOL blivit milt uttryckt väldigt omfattande och fått en massa kritik för missade kombinationer. Av mina ord här är runt hälften markerade om felstavade och finns alltså inte i min ordlista.

Senast ändrad:

Jodå, det förstår jag också. Men eftersom gamla ordlistan godkände andra sammansättningar så tjurade jag över FYSIKPROV.

SIC är inte godkänt längre.

KL

När jag startade ett spel så kunde jag stava till RÖVSEX och fick möjligheten att spela ut det på bordet. Dock accepterade inte Wordfeud detta :D!

Vad händer om man inte uppdaterar?
F.ö gillar jag mer att spela på engelska fler (obegripliga) ord att få ut.

Ordlistan SAOL har du redan fått, utan att uppdatera.

Om du uppdaterar får du en valmöjlighet till - att när du bjuder in motspelare välja SAOL med strikt ordlista, alltså bara grundformer.

Om du inte uppdaterar händer ingenting, du fortsätter att spela med SAOL men du kan inte välja att bara tillåta grundformer.

Lingla (Syrran!)
...

Jag har bytt namn!

Ursäkta en kanske dum fråga, men är du säker på att det är Lingla du har bytt till? Jag skickade en invite till Lingla och personen tackade ja. En bit in i spelet undrade hon vem jag var. Då framkom att hon inte är du och inte känner till Buke.:eek:;) Stavas ditt WF-nick LingLa eller LingIa?

*KL*

Jag spelar med strikt ordlista med två bukefalister och det blir så mycket svårare, mycket större skillnad än jag trodde!

I det ena spelet fick jag just igenom TURE som inte finns i SAOL - så ibland har man tur:angel:. Det kanske är kompensationen för att nån annan fick igenom MY mot mig med den första ordlistan. Det är ju ett namn, på sin höjd:confused:

Fast de bör ju rimligen använda SAOL online:D

1889, J_D kommer att älska det. Hon hatar strikta ordlistan och är skitsur för att hon inte fick lägga ett A efter mitt BASAL medan jag däremot kom undan med TURE.

Perfekt!
Jag är redan hennes favorit, har rullat två gånger och gjort en *2*3 mot henne i nuvarande partiet... och vi har bara börjat! :D

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Samhälle Från och med 1 januari får man inte längre okej att slänga textilier i restavfallet, utan Sveriges kommuner har som ansvar att informera...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
4 387
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar