Sv: wiii glad

Ja jag har iaf inte betalat någe licens för han iaf..de kasnke va en höjdhoppning... ska kolla upp detta=) kommer med mera information snart

Ja man höjder hindrena.. jag var med på en sån tävling de börjar på 70 cm alla hoppar en gång sedan höjder man 10 cm för varje omgång.
Till slut är de bara en som klarar att hoppa utan att riva och då vinner man.
Sist kom de upp på 130 då var de alla utom en som rev banan (om 3 hinder) och den vann höjdhoppningen.

Rätt kul=)

En sådan klass brukar börja på 150. Sedan bör väl din yngling gå avd B? Där rider man inte på tid eller höjd i den vanliga bemärkelsen.

Men det kanske inte var en riktig tävling de var på?

älgen skrev:
En sådan klass brukar börja på 150. Sedan bör väl din yngling gå avd B? Där rider man inte på tid eller höjd i den vanliga bemärkelsen.

Men det kanske inte var en riktig tävling de var på?

Kanske en pay an jump :idea:

Men brukar man ha "höjdhopp" på sådana tillställningar?

Ingen kritik utan är bara nyfiken.

Eller så var det en 120 på en pay and jump. Hon sa väl aldrig att det var en höjdhoppning, bara att det var möjligt. Iofs kan man väl kanske inte säga att man har debuterat 120 då, men nästan ;)

ja en sån där betala och ridtävling kan de mkt möjligt ha eller de måste ju ha varit de eftersom han inge licens har i år!

Så de är ju ingen "riktig" tävling men dock så har han ju hoppat 120 och klarade det mkt bra=)

grattisgrattis!!, hehe, min 5åring e nog lite efter men har ju bara haft han i ett par veckor..:rofl: aja, snart blir det debut iaf

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 843
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar