Westernryttare kring Alingsås-Vårgårda :)

Isabelle L

Trådstartare
Hej!

Tänkte att det kunde vara roligt att ha en tråd där vi som bor kring alingsås och vårgårda kunde samlas. Jag känner nästan inga westernryttare häromkring så det kunde vara kul att lära känna lite nytt folk. Finns ju ingen klubb eller så i alingsås.

Man kanske i framtiden kunde ha lite gemensamma träningar och sånt kul! :D

Ni kan väl skriva och presentera er och era hästar lite :laugh::bump:

Sv: Westernryttare kring Alingsås-Vårgårda :)

Jag är 29 år och har hållit på med hästar hela mitt liv. Tidigare tävlat msv dressyr och även hoppning fast på lägre nivå. Jag kom i kontakt med western för 10 år sedan när en kille hjälpte mig med en häst och sedan dess har jag varit sugen på att testa men man är ju så himla mesig när det kommer till förändringar. Förra året började jag rida för Peter Ljungberg med mitt fullblod för att jag inte hittade någon dressyrtränare som jag gillade och som passade min häst. Många vill ju gärna dra ihop hästarna för mycket och det skapar bara problem. Jag blev så sugen på att testa western på riktigt så jag sålde mitt fullblod i vintras och köpte mig en quartervalack på 3 år. Just nu håller jag på att rida in honom så om nån månad så tänkte jag att vi skall åka och träna ett litet pass om allt går som det ska.

Jag bor på egen gård utanför ljurhalla och förutom Silver så har vi ett halvblodsto, en shettis och två åringar. En welsh cob och en welsh-quarterkorsning.

Jag ser verkligen fram emot att kunna åka ut och träna och tävla nästa år!

Här kommer en bild på Silver!

28375194.jpg

Hej :D

Jag heter Elvira och är snart 24 år.
Har egen gård med min sambo där vi har våra hästar på lösdrift!

Jag är uppvuxen med westernridning omkring mig, eftersom pappa har jobbat på High Chaparral i säkert 30 år. Jag har vart där varje sommar sedan jag föddes.
Han tyckte jag skulle tävla western men jag gick emot och blev hoppryttare istället! Kom inte så långt innan ponnyn skadade sig och dog...

Fick när jag var 15 min nordsvensk Vanja och då började jag med western litesmått! Var på en del träningar och cliniqs, tävlade lite småtävlingar, privata. Vi har jobbat lite med kor privat, aldrig på tävling, och hon är både snabb och klok. Hon förstår precis vad som gäller.
Hade med henne på high chaparral några år.
Jag haft ett par andra hästar bredvid men Vanja är den som alltid kommer stanna.

Vi har en shetlandsponny också, men henne blir det ingen westernhäst av, utan körponny! Ev blir det snart utökning i stallet, håll tummarna för mig! Berättar mer när det är klappat och klart!
Sålänge får ni nöja er med ett par bilder på nordis och mig :)
Nordis är iväg på betäckning och inte riden mycket det sista året, så bilderna är gamla..

Det hade vart jätteskoj med gemensamma träningar, kanske prova varandras hästar! Och uteritter och sånt! :D

DSC01345.jpg

DSC00223.jpg

DSCN7859.jpg

High Chaparral, jag är väl typ 16-17.. hehe.
LARGE09.jpg

Jag på annan häst, i Älvkarleby. Rendevouz.
016.jpg

Åh, vilken kul tråd. Kul att se vilka som håller på med western här omkring ;)

Jag heter Rebecca och är 18 år, och är bosatt i vårgårda. Jag bor ute på landet tillsammans med mina två hundar (en dvärgpinschervalp och en 7-årig schäferblandis), samt en styck pappa och en styck lillasyster.

Jag hade en häst, ett 6-årigt quarterkorsningssto som jag köpte som 3 åring och red in, och som jag tränade och tävlade med i westernridning, men som jag dock sålde nu i början av sommaren pga personliga och ekonomiska skäl. Jag tänkte börja leta ny häst efter vintern, det ser jag fram emot, då blir det antagligen quarter eller paint. För ett liv utan hästar och westernridning - är ett liv utan syre.

Ja, så... hur ska jag klara mig utan hästar fram tills dess? Well, det är oerhört smärtsamt.. men jag tar dagarna som dom kommer, och försöker att se frammåt istället. Sen så har jag kompisar med hästar, som jag kan hälsa på när abstinensen blir för hög. :)

Kul att det finns lite folk häromkring! :) Man har ju ingen naturlig mötesplats i alingsås så man träffar inte på så mycket westernfolk.

Visst finns massor av saker man skulle kunna hitta på (även om att byta hästar kanske inte riktigt är min grej, så finns det kanske andra som skulle tycka att det var kul :)).

Hoppas att alla ni som kommer härifrån vill hänga på tråden! :D

Lycanthrope: har du möjligtvis någon som heter Emma som rider din häst ibland??? :)

Henne känner jag! Jasså hon rider inte din pålle längre....
är du igång och rider för fullt själv nu eller? :)

Jag heter Malin, fyller 20 i år och har hållt på med hästar sen jag föddes, western i ca 4 år. Man kan väl säga att jag och min storasyster Lena delar på allt; Hästar, utrustning, stall... Lena/Vi flyttar till en gård i Loo på onsdag (:banana:) där vi kommer ha 2 stall med samanlagt 7 boxar.

Vi har dagsläget 2 hästar och en liten ponny.

Liona (Paint, Solid)
Liona är 8 år gammal, och henne har vi haft i 3 år. Liona tävlas i alla ridgrenar, men framförallt Reining, Trail och Pleasure. Hon är även halvt inkörd, tränas i hoppning, dressyrrörelser (så som galoppslutor, piruetter, passage och annat som inte används inom western), går tornerspel och lite annat smått och gott. En allroundhäst helt enkelt!

21301357.jpg

27640088.jpg

Tiny (Paint, Solid)
Tiny har vi just nu på prov, men det ska mycket till för att den hästen ska lämna oss, så jag vågar säga att hon snart är vår på pappret också! Hon har bara varit hos oss i några dagar, så jag kan inte säga så mycket om henne. 3 år gammal, och ska ridas in nu under hösten.

28529299.jpg

Ajax (shettis)
Ajax är våran lilla shettisvalack, 3 år gammal och tränas till att bli en duktig barnponny. Är än så länge "in-åkt" av Lenas son. Vi håller även på att köra in honom!

27746843.jpg

Här kommer lite fler bilder på våra hästar :)

Först våran fina shetlandsponny Olle. Dom två ponnyna i bakgrunden är bara här i sommar. På bilden går dom i vår trädgård och är gräsklippare. :)

28529887.jpg

Och så har vi Silver och vår lilla quarter-welshkorsning Legend.

28529886.jpg

Visst är hon! :D Jag tror hon kommer bli riktigt bra,. men det är långt dit, så vi får se vart det bär! :)

Hur kommer ni göra med tävlingar på Tiny i höst. Vi kommer ju vara ungefär på samma utbildningsnivå och jag funderar på om man skulle ut på E-D-tävlingen dom har i fristad. (tror det var e-d).
Vad skulle ni börja med för klasser?? :)

va skoj att se att d finns en del westernryttare runt har.Rider inte western men a himla sugen pa at borja rida,har vart pa high caparall i 2 ar i rad o westernridning verkar skitskoj:) Kanns som d ratta for hasten.Haft uppehall med ridningen ett tag o vill borja ijen o da blir d western.Vet att d finns en som lar ut nanstans vid Kartared nan som kanner til det?
Fina hastar ni har forresten.:laugh:
(ursakta stavningen men ar utomlands:D )

Vi har inte planerat att ha med henne ut någonting i höst, men vi får se. Eventuellt att hon åker med till Ulricehamn 20 september, (finns ju D-klasser där) om vi har kvalat klart Liona till SM. Än så länge är hon bara riden i skritt och trav, men behöver skolas mycket mer från början, och marken, så vi har en del att göra :) Dessutom får hon inte skor på sig förens om en månad, så innan dess kan vi nog inte rida ut någonting (ömfotad), och hon behöver mer muskler.

Men Kanske! :D

Vi har inte planerat att ha med henne ut någonting i höst, men vi får se. Eventuellt att hon åker med till Ulricehamn 20 september, (finns ju D-klasser där) om vi har kvalat klart Liona till SM. Än så länge är hon bara riden i skritt och trav, men behöver skolas mycket mer från början, och marken, så vi har en del att göra :) Dessutom får hon inte skor på sig förens om en månad, så innan dess kan vi nog inte rida ut någonting (ömfotad), och hon behöver mer muskler.

Men Kanske! :D

Sag ett kort pa en hast,skimmel,(limac?) pa din profil.Har du inte kvar han??Stod inte han pa nygard ett tag??underbart fin :love:

Är det någon häromkring som vill vara med och träna för en duktigt tränare så pm mig! Vill inte skriva ut namn eller så här!! :laugh:

Hej.
Jag bor i Lagmansholm med mamma Madeleine Stiwing :) Vi håller ju som kännt på med westernridning. Just nu letar vi efter nytt stall i trakterna.

/Emmi

Det passar bra att ni letar gård där i trakterna. Din hingst står högst upp på listan över mina stons blivande faderkandidater ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 272
Senast: lizzie
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte försöka samla hop lite o lika saker som är väldigt mycket i mitt huvud justnu. Som INTE är om soc mötet nästa vecka och att...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 515
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv