westernallsvenskan

Sv: westernallsvenskan

Va kul, grattis:) Får väl hoppas vi ses på High Chaparall, men vi har två deltävlingar kvar först. Nästa tävling går av stapeln på söndag om en vecka hos WRSB...

Då ska jag dit och titta! :D Bor ju bara 1,5 mil därifrån....
Vad ska du ha med dig för häst? Så kanske jag kan känna igen dig:)

Har du kollat mönstren... 8 byten i WR 5 stop i R. Trailmönstret är avsett för B tävling. Vårat lag kommer att stryka sig om de inte ändrar mönstren för vi har ingen ryttare som rider på den nivån. Det här var ett annorlunda sätt att locka ut folk på tävlingsbanan..

Ja, kom gärna fram och säg hej:) Jag kommer sitta på en stor paintvallack, fux med bred bläs och vita strumpor. Turkos/blå mönstrad skjorta. Tävlar för WCWR...

Japp, har kollat mönstrena. Fick lugna vår lagledare med att "klart att de skrivit fel, det måste vara mönster nr. 10" och det stämde ju...

Ang. trailbanan som de tydligen vill ändra på tycker jag inte den är svårare än på WCWR's tävling, men även då var svårighetsgraden ganska hög.

Reiningen är jag inte insatt i, och Horsemanshipen tyckte jag såg helt OK ut.

Tur att man rider pleasure, så man slipper komma ihåg en massa knepiga mönster:D

Nästa år skulle jag gärna vilja se div. II på D-nivå, tror det hade blivit högre kvalitet på tävlingarna...

Instämmer med att D-nivå vore att föredra för att locka ut nya ekipage på banan, som ju är avseendet med western allsvenskan. Men om D-nivå skulle ligga på div. II, blir det ju ett väldigt hopp för att sedan platsa i div. I som går och bör gå på B-nivå, eller hur?

Hur gör man då med alla mellanryttare som kanske inte platsar på B-nivå (kanske inte fått in alla momenten, på stång än osv.) men ändå är uppklassade från D-nivå?

D-nivå= div. III, C-nivå= div. II, B-nivå= div. I... Är ju en lösning, MEN då är risken att ekipageunderlaget är för tunt för att det ska bli något lag på alla nivåerna (i alla fall här uppåt i landet).

Missförstå mig rätt, är helt klart FÖR att allsvenskan bör gå på D-nivå för att fylla sitt syfte, att locka ut nya ekipage på tävlingsbanorna. Men hur genomförs det praktiskt, för att inte "glömma" alla mellan ekipage (som de allra flesta "tävlings" hobby ryttare faktiskt tillhör), alltså de som tävlar på C-nivå?!?!?

/ "mellanklassryttare" som deltar i C-lag på Chappen detta år i alla fall! ;)

Det var tack vare protest från bl.a. oss som mönstret ändrades. Det var ingen felskrivning. Tycker precis som du att det ska vara på D-nivå i framtiden.

Vi ses på distriktsfinalen:).

Ja, det gör vi... Funderar på vem du är bara:D?

Såhär dagen efter, vad tyckte du om tävlingen? Jag tyckte att de flesta lagen höll en högre nivå igår, var många riktigt fina ritter. Var ju till vårat lags nackdel då vi inte hade marginalerna på vår sida och hade små missar här och var. För mig som rider WH/WP var det stooor skillnad på railworken, dels att det var två ekipage mindre, bara 12 ekipage på banan, samt att det var mycket lugnare, dock en del trängningar och ojusta omridningar...

Ang. nivå på div. II så förstår jag problematiken. Alternativet är ju att lägga det på C-nivå, men med för C-nivå enkla mönster? Känns som att vissa mönster snarare är svåra C-nivå-mönster...

Jag rider för WSG och har en fux med lite vitt i ansiktet som heter Ju Bee Lee. Jag rider WR och reining. Det som är roligt är att jag normalt sett aldrig rider reining men knep en andra plats i första deltävlingen och en tredje i denna. Min lagkompis tog första platsen i R.

Jag tyckte att det var bra att vara på en tävling för bara WA. Banan är stor men min häst är nog full med blåmärken i hovarna i dag.

Vi hade väldigt blandade placeringar och en DQ men tillsammans blir man starka som lag. Nu är vi peppade inför sista deltävlingen eftersom vi leder:).

Japp, men vi är hack i häl;) Bara 2 poäng som skiljer om jag inte minns fel... Kul att det kastades om lite i resultaten och blev jämnare inför sista deltävlingen.

Då vet jag ju vem du är! Riktigt fin din pålle. Kul att det går så bra för er i reiningen. Vi har ingen reiningryttare i laget, men jag tycker våra tjejer som tagit modet att ställa upp har gjort det riktigt bra... Tyvärr blev det en spin för mycket bara, måste skaffa en varvräknare:D

Jaha, då ha snart två månader gått och det är dags för deltävling 3 + final distrikt väst + riksfinal i helgen.

Hur är läget där ute i landet? Laddade?

Väntar med spänning på att mönstrena ska läggas ut, kul att se vilken nivå det läggs på denna tävling:)

Ja nu är det dags!!
Tyvärr så kommer vi bara med ett lag från distrikt mitt. Avhopp och sjuka hästar gjorde att div I laget inte kommer till start.
Men vi kommer att åka med som hejarklack!

Hoppas vi får en trevlig helg!

Hej hopp!

Mönstrena kommer inte att läggas ut förrän på tävlingsdagen!

Hälsningar Lena

Jaha, då var årets westernallsvenska slut för denna gång. Har varit jättekul att deltaga, men tråkigt med dagens finalväder:(

Vad tycker ni som varit med? Vad var bra och vad kan göras bättre?

Vårat lag har kommit fram till en del punkter, både på vad som är bra och förbättringar som skulle kunna göras, och har tänkt framföra detta till ansvarig på WRAS... Men det är ju extra intressant och veta vad ni andra lag tycker, för att se om vi är inne på samma spår... Så ventilera gärna:)

Va bra!

Jag är sammankallande för gruppen som jobbar med WA så jag väntar ivrigt på att få synpunkter!!!:D

Mina egna synpunkter på helgen är ett enormt bra arangemang, STOR eloge till arrangörerna!

Det jag och fler med mig reagerade på var att det var lite orättvist att lagen från syd och mitt aldrig fick en chans att g in på arenan före start medans laget från väst hade tävlat på den så sent som dagen innan....
Det förändra ju oddsen något, men trots det skötte sig alla bra!

Synd bara på vdret, det borde arrangörerna tänka på till nästa år, SOL ska det vara!!!:)

Toppen, då kan vi ju vända oss till dig med våra synpunkter :)

Har verkligen varit jättekul att deltaga, ser fram emot nästa år:)

Jo, vi tyckte oxå att det var lite tokigt men det löste ju sej :-) Efter tävlingarna i lördags frågade vi fall det var ok att rida på arenan och det fick vi. Jag trodde att alla i ert lag oxå var där! ?

Trevligt ordnat och bara glada miner!

Hälsningar från stolt mamma till Hanna i lag syd

Aha, ja det visste jag inte, såg bara i ryttarmeddelandet att det inte skulle vara tillåtet att rida på banan. Bra det då!

För övrigt tycker jag att det var ett toppenarrangemang och speciellt bra var ju finalen av det hela med nationalsång och allt!

*kl*

Jo, vi fick ju som sagt in och rida på banan på lördag kväll!

Jag tycker det var ett bra arrangemang, lite bristfälligt skyltat möjligen.

Spontant var distrikt Mitt's första reaktion att det var extremt fåniga mönster för att vara en final på C-nivå, men det visade sig sen att vi fått lördagens mönster i vårt lag-kuvert. Finalmönstren var iallafall på bättre nivå, men det känns ändå som att vi är "vana" knepigare mönster. Upp till domaren att dömma dock.

Största klagomålet måste jag väl hänge vädergudarna!! Min häst var skapligt irriterad över vattnet och ville inte alls vara med på förmiddagen. ;)

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 423
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 647
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 526
Senast: Tofs
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 267
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar