westernallsvenskan

P

Paxinarion

Vilka har fått ihop något lag? Vilket dis. tillhör ni o när ska ni kvala?
Vi har ett Team We did it!:bump::banana::banana: Dis syd.

Sv: westernallsvenskan

Vi satte ihop ett div I & II lag, men i distrikt öst verkar det inte bli något... :(( Så typiskt när man själv ska vara med och vill åka ut & få lite rutin med människor man känner.. :(

I distrikt väst har vi redan haft vår första deltävling för div II. Vi är hela 7 (!) lag som deltar i år i väst, och har 3 deltävlingar, den 3:e tävlingen kombinerad final.

Var en häftig känsla att se alla 7 lagen inne på banan för prisutdelningen, jäklar vilken mångfald av hästar:)

Åh va roligt. Men va tråkigt för öst. Ni får puscha en klubb att gör en tävling. Är ni tre lag i öst så blir det dis final direkt utan kval. Jag skall lägga ett förslag till förbundet att lagen ska reg redan i höst. Då ser vi hur många lag det finns i respektives dis.( Bara för att man har regestrerat ett lag innebär ju inte att man är piskad att starta). Med den infon kan klubbarna planera sin tävlings sesong o lägga in kval tävlingaran i sammarbete med de övriga klubbarna i distrikten för nästkommande sesong. Det kan vara lättare att få folk att bilda lag när hästarna är igång satta o man är tävlingssugen. Ganska svårt att motivera någon på våren när många hästar har varit off o en del tävlingar ligger tidigt. Man smider medans järnet är varmt. Vi ska vi vill vi törs.......med måttot i hand.

Som det redan har diskuterats om i en annan tråd om allsvenskan så är jag även av den åsikten att div II bör läggas på D-nivå. Syftet med div II är ju enligt WRAS att locka ut nya ekipage att tävla, och jag tror att detta skulle bli lättare om man la det på D-nivå.

Vårat lag anmälde oss till div II trots att vi ej kände oss redo, med tanken att "OK, vi är med i år och lär oss av de andra". Personligen var detta min andra tävling någonsin. Jag tror att många andra tänker likadant, att de ej är redo, och vågar inte anmäla sig till något lag.

Hoppas iallafall att allsvenskan tar fart även i de andra distrikten, det är inte för sent ännu:laugh:

Som det redan har diskuterats om i en annan tråd om allsvenskan så är jag även av den åsikten att div II bör läggas på D-nivå. Syftet med div II är ju enligt WRAS att locka ut nya ekipage att tävla, och jag tror att detta skulle bli lättare om man la det på D-nivå.

Vårat lag anmälde oss till div II trots att vi ej kände oss redo, med tanken att "OK, vi är med i år och lär oss av de andra". Personligen var detta min andra tävling någonsin. Jag tror att många andra tänker likadant, att de ej är redo, och vågar inte anmäla sig till något lag.

Hoppas iallafall att allsvenskan tar fart även i de andra distrikten, det är inte för sent ännu:laugh:

INTSÄMMER :banana:
Om det låg på D-nivå skulle jag lätt anmäla mig

Om man la WA på D-nivå skulle standarden förmodligen höjas.

Att klara byten och att tex klara fyra spinn åt båda hållen i reining tycker jag inte är rätt om man vill locka ut folk på tävlingsbanan.

Det fanns de som skrattade och undrade hur detta kunde kallas för Allsvenskan.

Antingen får tävlingarna bli lättare så att alla deltagare kan genomföra det, eller också får det heta något annat. Jag vet att i körningen hade vi något som hette lagserietävling, det låter inte lika "viktigt" som allsvenska.

Jag ska var med i Team We did it . Ska bli såå kul !!!
Hoppas nu lilla Snutt uppför sig exemplariskt .

*KL*

Vår klubb har två lag anmälda, ett i div I och ett i div II. :)
Distriktsfinalen går på lördag och som det ser ut så är det bara 1 lag anmält i div I i vårt distrikt och två lag i div II.

Och det andra laget är från oss!!!!

Ska verkligen bli kul även om jag troligen inte kommer att rida i laget i år.

Varför inte Texaz???

Synd att inte fler klubbar kommit in med lag..
Fast å andra sidan blir det ju rätt kostsamt om man nu skulle ta sig till finalen på chappen!

Nja var inte tänkt att jag skulle ta dom klasserna eftersom hästen definitivt inte är klar för det men nu verkar det ha fallit bort en ryttare så om jag måste så rider jag, går iaf in och gör ett försök.;)

Nja var inte tänkt att jag skulle ta dom klasserna eftersom hästen definitivt inte är klar för det men nu verkar det ha fallit bort en ryttare så om jag måste så rider jag, går iaf in och gör ett försök.;)

Bra kämpat i så fall Tex

Idag har vi haft distriktsfinal för distrikt mitt och vårt lag i div II vann!:laugh:

Och eftersom det bara var ett lag anmält till div I så vann det laget automatiskt finalen...vilket innebär att vår klubb som har varit wrasansluten i 1 år kommer till chappen som representanter från vårt distrikt på båda nivåerna!! :bow:

Va skoj. Vi hade dis final direkt då det bara var två lag anmälda. Båda lagen kom från ewr. Team E-AT vann så nu får vi andra åka till chappet o va hejarklack....Åh de går fint de med =)

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 423
Senast: Habina
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 647
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 526
Senast: Tofs
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 267
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar