Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...och du spär på fördomen att vi med andra raser inte rider på detta sätt...vad ger dig rätten att döma mig och mina hästar? Tur att de domare jag blir bedömd av inte har din syn på westernridning...
dock tror jag inte att globen publiken är redo för pleasure i toppklass, blir nog bara värre(dom är ju så markbundna )
Westernriding videon du visade skulle vara en succé med dessa fina byten med knappt märkbara hjälper
Ja det kan så vara, klart att det finns duktiga icke westernraser, men jag håller fast vid att ska man visa western ska man göra det på en hög nivå.
Nähä, vad ska man visa då? Man får ju förklara samtidigt VARFÖR de rör sig så etc.
Och vad ska man annars visa? Medelmåttig pleasure? Hästen är lika markbunden iallafall.
Det jag skulle vilja se är samma t.ex tre hästar utföra pleasure hunter w.riding och kanske trail.
Skulle även va häfigt att ha med cutting eller liknande, samtidigt som man har en speaker som förklarar allt ryttarna gör steg för steg.
Visa inte World show pleasure i globen! det är inte det minsta publikfriande. jag VET att du gillar pleasure men du kanske kan tänka på vad som kan roa publiken. det finns vell en anledning till att det inte finns "tid" till western ridningen i globen.
Skulle självklart vara jättehäftigt med cutting men du kanke inte har arrangerat någon tävling. det tar timmar att få i ordning allt innan dom kan börja tävlingen.
Men kära du, westernridning är INTE detsamma som quarterhästar!!! Inte i Sverige iallafall!!!
OM westernridningen ska växa så MÅSTE det finnas utrymme för fler raser, ledsen vännen, men så är det!
Sverige är inte så stort att det finns utrymme för bara en ras, om vi vill ha en bredd så MÅSTE det släppas in fler....
Däremot kan ni quarterryttare gärna få bevisa att ni är bäst, på tävlingsbanan, OM ni förtjänar det!!!
Quartern kanske har bäst förutsättningar för western men det tycker jag då att resultaten ska visa, inte debatter på diskussionssidor!
Med det menar jag ju såklart raser som folk inte förknippar med western.Ja det kan så vara, klart att det finns duktiga icke westernraser, men jag håller fast vid att ska man visa western ska man göra det på en hög nivå.
Det jag menar är att få icke insatta människor har sett western på hög nivå och då ska man väl endå visa det. Jag är inte fördomsfull, jag vill bara visa western med den ras som är mest populär, används mest och har bäst(oftast) förusättningar.. Herregud!Klart att det finns mängder med andra raser som går hur bra som helst, men ska man visa westernridning så tycker jag att man ska visa det med de ursprungliga raserna, för de flesta engelskryttare vet inte ens skillnaden mellan quarter och paint, eller vad jogg är, eller har sett en sådan häst som Inpassable på filmen jag skickade