Sidekick; jag gillar pleasure, men jag är realist. Du kan inte komma in på en pleasurehäst och få halvblodsfolket sugna på western. Icke. Tro mig, hur vackra å trevliga vi än tycker våra pållar är. Du har ju själv fått kommentaren att de tror din häst är halt eller hur du uttryckte det. Pleasure i all ära, men det är ingen publikfriande gren. Trail är väl kanske inte jättespännande heller om man inte vet vad som förväntas, men med en bra speaker så kan det funka. Westernridning vore cool,men kräver också nån som är bra att förklara.
Sidekick, Du är lika envis som Texaz å sin sida. Envishet är bra, men ibland kan det vara bra att lyssna oxå. Det är härligt med folk som brinner för vår sport, absolut, men ni båda pucklar på och lämnar inte så stort utrymme till andras åsikter än era egna. Det blir lite trist då. Har man kval så blir det ju det bästa ekipaget. Borde ialalfal bli.
Sedan om jag inte läste helt fel, hade du planer på att dra ihop folk, det var därför jag skrev det här med NSBA och SRHA: Nej, jag tror inte underlaget är speciellt bra för reining, en hoppphäst ska ju absolut inte halka eller glida så det blir väl inte idealiskt. Synd. Å frågan är då om man ska avstp när man ine kan visa reiningen när den är som bäst? Vet inte. Jag tror inte på pleasure, absolut inte hunter, gärna trail, gärna reining. Cuttiing går inte, för då förstör man nog underlaget för hoppryttarna dessutom tror jag vi får vara glada om vi får tio-15 minuter där inne.
Jackpot