western araben som blev stulen!?

Gordon

Trådstartare
Lägger denna här då många vet vem de är i western världen.
Är de nån som vet om dom hittat el fått nån som helst spår på arabhingsten som blev stulen ur sin hage i september.
Vad hemskt!
Han är ju inte vilken häst som helst liksom.(fast de är väl igentligen ingen häst,finns ju alltid än äg el skötare som älskar och saknar sin käre vän.)
Man får ju inte skriva namn på nån så jag skriver inte hästens namn heller då.
Men har nån hört hur de gått.?:confused:

Sv: western araben som blev stulen!?

stod i jönköpings tidning jag hittade de här på buke på nyheter.

hej
tack för att ni bryr er alla!
Jg har inte hört ett ljud om ´hingsten, han är helt borta. men vi forskar vidare med färjor, utlandstidningar osv.. så synd att det skulle vara just han....
Snälla hjälp mig och håll utkick efter min bästa vän!=(

Kramar Mirja B

Håller tummarna för att det löser sig till det bästa!!!
Fattar inte varför manstjäl en häst, värdet kommer man ju aldrig åt på en stulen häst, DET är väl en fördel med hästpass, det går inte att sälja eller slakta!!!

Undrar just bara var han finns??

Bra iallafall med bilder , då kan man ju hålla utkik, Bukesverige är Stooort!!!

Fick ett mail om detta för en tid sedan av Susanne tror jag, jag är medlem i HCWR.
Det är ju fruktansvärt. Såg ju denna kille på chappen i somras...eller har jag fel?

I vilket fall som helst så ska jag hålla ögon och öron öppna och jag hoppas innerligt att man hittar honom.

Ja, vi får alla hjälpas åt. Jag har lagt ut bilder på min hemsida. Bilderna har jag fått av Mirja.

Håller tummarna för att det löser sig till det bästa!!!
Fattar inte varför manstjäl en häst, värdet kommer man ju aldrig åt på en stulen häst, DET är väl en fördel med hästpass, det går inte att sälja eller slakta!!!

vet många hästar som säljs utan hästpass:crazy:
på hästkliniker så kollar de ju inte om man har pass heller. när min medryttarhäst togs bort så frågades det inte om ngt pass. ägaren har fortfarande kvar det; i fel händer skulle det kunna tillhöra en "ny" häst :(

Vad jag funderar på just nu är det här med testerna som tas för att få ett pass.
Detta med att DNA-typa en häst..
Om detta har gjorts så borde väl hans DNA finnas i nåt slags dataregister så man kan se om samma häst försöker DNA-typas och få nytt pass ännu en gång?
Om det inte är så , så borde det införas..

//Ika som inte vet ett jota om hur det verkligen FUNKAR, men som hoppas att det är så..:crazy:

Nej vad trist! fångade honom på en drös med kort.. tror jag
hoppas verkligen att det kommer fram nåt!

japp vi var på chappen och rörde runt lite....eller hade skoj rättare sagt!:crazy:
har fortfarande inte hört något nytt...
hoppas bara att de som har honom är snälla mot honom...:cry:

nej usch fy så hemskt! :eek:
hoppas innerligt att ni får tillbaka honom snart, ska hålla ögonen öppna

Usch, det finns inte ord för hur fruktansvärt det är när hästar blir stulna :( Håller tummarna för att ni hittar honom!!

Visst var det han speakern kallade "Smack"?

Jag håller alla tummar jag har att han återvänder.

japp vi var på chappen och rörde runt lite....eller hade skoj rättare sagt!:crazy:
har fortfarande inte hört något nytt...
hoppas bara att de som har honom är snälla mot honom...:cry:

Tycker verkligen synd om er alla inblandade!!! håller ögon & öron öppna här uppe i göteborgs trakten oxå...

skall sprida det vidare till alla jag känner!

jag läste en annons om en vit arabhingst häromdagen.
Det var en avelsannons som i mina ögon inte såg helt seriös ut... Men det är säkert inte samma, dumma vore dom väl då

jag läste en annons om en vit arabhingst häromdagen.
Det var en avelsannons som i mina ögon inte såg helt seriös ut... Men det är säkert inte samma, dumma vore dom väl då

var såg du den då???
man kan ju ringa och verka intresserad och gillra en fälla.....:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 499
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: karl_h
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka