western araben som blev stulen!?

Sv: western araben som blev stulen!?

Det var ingen pik till dig. Det var mest ett exempel på att hästar faktiskt inte så ofta blir stulna som en del tror.
Oftast har de, som i detta fallet, lämnat hagen, och sen råkat ut ör en olycka.
Fölet jag talade om fanns kanske 150 meter, max, från hagen. Den hade trillat ner mellan två stenar.

Jag måste också hålla med CK , jag tycker själv att de allra flesta hästarna som rapporteras stulna senare visar sig ha rymt och hittas döda eller kommer tillbaka av sig själv ( Och varenda ång är ägarna jättesäkra på at hästen inte rymt av olika skäl) .T
änker på det där fölet som rapporterades stulen här på buke, som var nyflyttad och försvann dagen efter , den visade sig ju ha rymt, och isisen som hittades i brunnen, shettisarna som hittades i ett träsk och så denna arab då.

Det är ingen kritik till de inblandade i detta fall men en hint om att det är vanligare ändå att hästarna rymt och att mer tid bör användas åt att leta efter dem, då kanske fler skulle klarat sig.

Sv: western araben som blev stulen!?

Jag måste också hålla med CK , jag tycker själv att de allra flesta hästarna som rapporteras stulna senare visar sig ha rymt och hittas döda eller kommer tillbaka av sig själv ( Och varenda ång är ägarna jättesäkra på at hästen inte rymt av olika skäl) .T
änker på det där fölet som rapporterades stulen här på buke, som var nyflyttad och försvann dagen efter , den visade sig ju ha rymt, och isisen som hittades i brunnen, shettisarna som hittades i ett träsk och så denna arab då.

Det är ingen kritik till de inblandade i detta fall men en hint om att det är vanligare ändå att hästarna rymt och att mer tid bör användas åt att leta efter dem, då kanske fler skulle klarat sig.

Undrar bara vilka shettisar som hittats i ett träsk? Och vart det träsket låg?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 499
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: karl_h
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka