Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch du ska komma upp och se din donnas mamma. Långa ben, snygg hals med resning ingen massa och noll i ridbarhet. Folk ser bara färgen och halsen men glömmer resten för det finns inget resten. Då förstår du lite varför jag väljer bort Derwenblodet. Dessutom är hon blaskigt isabell . Nä jag håller mig till de grövre rundare med kortare ryggar som är mer ridbara än de med långa ryggar och ett sådant stuk på halsen att de knappt kan gå i lägre form Behåll dem ni på västkusten så avlar vi mulliga saker på östkustenDäremot har jag cobbar som är nåååågot grundare än de andra kralligare med kortare ben. Var och en är salig på sin tro, och jag föredrar typen med mycket massa för att behålla rasstandarden och med 1 cm längre ben för att man ska kunna rida på dom med. Därför är jag mycket glad för Derwenblodets utmärkta halsar och resning
Halvblodsmänniska!!!, passar inte på migWelsh skrev:Nu resonerar du lite som en halvblodsmänniska i vårt stall Hon kan inte rida Ida för hon är ponny (148) När vi väl fick upp henne på Ida så visar det sig att hennes ben i dressyrläder är i perfekt läge på Ida medan på hennes halvblod som är 165 så hänger hälen ner några cm under magen Ida är inte jättegrov, går LA dressyr och hoppar 1.10 med ryttare (går som avelsto) men bär upp en ryttare betydligt bättre änmånga halvblod gör. Varför skaffa sig en annan ras när du har den bästa i stallet redan?
Welsh skrev:Nä jag håller mig till de grövre rundare med kortare ryggar som är mer ridbara än de med långa ryggar och ett sådant stuk på halsen att de knappt kan gå i lägre form Behåll dem ni på västkusten så avlar vi mulliga saker på östkusten
Oh, jag uppskattar henne...missförstå mig inte... Men jag har noll intresse av utställningar och avel egentligen. Ägaren säljer henne för rätt pris, det vet jag...men jag ska ha en avkomma av henne förstkullerbytta skrev:Skicka hit henne till mig, jag skulle uppskatta henne!
Har du något exempel att visa, du som sett?