Sv: Welshavel

vill du vara med hyfsat från början så finns det en gulbrun hingst åring hos mig.... :angel: vill du se mina cobbar :)

Hur har det gått idag!!???

kom du iväg? hur gick det för SS? har sms:at min granne men inte fått svar...

Jodå, kom i väg!

Här är resultatet för welsharna i Örebro:

Salstas Magic Storm
119-17cm
89679=39 ej rek

Molstabergs Leonardo
119=17cm
98878 =40 G-05

Caspian
127-17
88888=40 G (missat till vilket år)

Lyckås Monark
136-19cm
67786=34 ej rek (avelsvärderad)

Armanis Shooting Star
151-19cm
88798=40 G-06

Nebo Red Dragon
149-21cm
88888=40 G (2)-05

Welsh skrev:
Oh förlåt, jag var inne och tittade på bilderna men missade att det var till mig!
Hon har blivit finare än sist jag såg bild på henne. Ganska smäcker men hon är ju inte så gammal ännu. Lycka till med fölet som hon bär!
har du varit inneoch tittat på stuterihemsidan???? Vi har fått en till unghingst igen........sekt B hur bär jag mig åt??? Jag som inte ska ha sekt B kvar alls var det ju tänkt. Vet itne om det står på hemsidan. Min webmaster skyller på att han har så mkt annat att göra så det står nog stilla just nu.

Åh jag som svarade med din knapp o allt! Visst har hon utvecklats rätt mycket, mest sen betet i somras faktiskt. Men hon är ju knappast färdig, varken på höjden eller bredden. Just nu är hon ganska tjock om magen dessutom. Före betet hade hon ingen hals alls.

Har inte varit inne på din hemsida på länge! Vet inte om jag har kvar länken...du får gärna pm:a mig den igen. Vad ska du med en sekt B hingst???

Fresta mig inte :p . Tror jag luskat reda på din hemsida och sett åringen, hittade bilder på pappan och dregglade ett tag över dem :D .

Nu ska inte jag titta på fler bilder på cobbar för då slutar det bara med att jag ruinerar mig med en stallutbyggnad.

var Brenin Rhodri struken?

gud vad roligt att SS gick igenom, var väl väntat egentligen, med alla hans meriter, men roligt för Dai att få en godkänd son i första kullen. och de senare ser ju inte heller så dumma ut... :love:
du som har katalogen, de andra welsharna kan jag, men vad är det för stam (mest intresserad av mödernet) på Molstabergs Leonardo?

såg du Nebo Red Dragons bruksprov? hur gick det?

Senast ändrad av en moderator:

Ja du, sagan om sekt B hingsten är lustig. Jag har fött upp honom men han var beställd av stoets förra ägare. Det var nog den fölungen vi gillade bäst det året. Vi skickade iväg stoet+ föl på foder neråt landet och såg honom inte mer. Ägaren hämtade honom hos fodervärden. Hade dock ställt ut honom 2 ggr på sommaren innan han åkte med klass I båda ggr. Sen hör ägaren av sig och berättar att han är jättefin så hon vill att han ska få chansen att visas som hingst-05 men att hon inte ha rmöjlighet att ha honom kvar. Under hela våren+ sommaren kom det små mail och till slut var jag fast. Tanken är att han ska gå som sällskap till vår cobhingst ( de lekte ihop som föl och nu går de ihop igen nere i Skövde) när vi tar hem honom nästa sommar och så visar vi dem båda. Går deinte igenom så skär vi dem och tjejerna får dem som ridhästar istället. Vi har ju bestämt oss för att vi inte ska köpa in nya hästar utan att byta ut alla djuren så att de till slut ska ha stuteriprefixet. Ja alla utom Ida förståss......henne säljer jag aldrig!

Lånar din knapp,
Är det någon som kommer att vara i Värnamo, jag är jättenyfiken på WSB hingstarna

Jag ska dit... lägger ut resultaten i morgon kväll... nån speciell du tänker på?

Såg inget bruksprov, han hade startat precisions-och dressyrkörning... Lite tråkigt, det är alltid kul att se dom under ryttare/körda.

Rhodri var struken, tyvärr

Molstabergs Leonardo
skm, född 2002
e. Nerwyn Tywysog WSB 30720 u.Nerwyn Lorna WSB 108013
mf. Verdrefawr Daniel WSB 26819 mm.Nerwyn Leah WSB 80199
mmf. Cartconnel Salad WSB 17593 mmmf. Coed Coch Pryd WSB 4209

Ja Kullstorps Elliot samt Bostorps Tuborg kan vara kul att veta vad dom får och om dom blir godkända

ja hur har det gått för Tuborg????? Såg honom i somras, läcker men jag gillade hagkompisen med, Toddy eller något sådant.
Någon som vet varför Rhodri var struken?????
Ska inte Coulthard visas i Wärnamo i år???

Jag såg Tuborg i Nybro, lite valpig men snygg! jag tror dom visas imorgon. Coulthard visas i Värnamo imorgon.

det är lite synd att dom inte tar tillfället i akt att utöka hästens meriter. jag hade inte behövt göra bruksprov med Haly heller då han hade gått kvaliteten, men jag fick efter flera telefonsamtal tjatat mig till en start iallafall, och tur var väl det.

hur blir det med Rhodri i framtiden tro? är han fortfarande godkänd eller? egentligen borde dom väl dra in licensen som de gjorde med Sir Thomson, trots att det inte framgår av hingstlistan att hästen är "icke godkänd" detta år, eller hur blir det egentligen?? :confused:
han hade väl 5 ston förra året s efterfrågan kan det väl inte vara fel på.
Någon som vet?
någon som vet? 2: har någon köpt Thomson ännu? annonsen försvann efter 1 nr.

Tack, tack, gör så gott jag kan!

Rhodri var struken för att han fastnat i en karbinhake till vattenhinken i boxen när han var på "trimmning". (fastnade i haken = "piercing" i näsborren och rev upp en rejäl bit... ) kan inte ens ha träns på... så han hade väl veterinärintyg.

Ser med spänning fram mot morgondagen...

Har inte hört något annat än att Thomson fortfarande är till salu. Det var synd att Ebolion blev av med kulorna, hade han visats och blivit godkänd så skulle jag genast snott honom från ägaren! Med den stammen och den färgen...........
Blev det några föl födda efter Rhodri i år? Någon som vet??? Funderar p lämplig hingst till Sunny men det måste vara någon med god fertilitet då hon gick tom i år trots upprepade betäckningar. Till Ida vill jag också ha en med bra fertilitet då hon inte tog sig första sommaren.

har knappt hört något ifrån någon hingst angående levande föl, har sett en drös efter Dai. men han har ju mycket god fertilitet också. vet att GJ inte fått ett enda föl i år trots att alla hingstar har betäckt....må vara att det är främmande ston som inte fölar hemma, men några egna brukar hon allt betäcka men det har inte resulterat i något. Drakens och Replicas har jag bara sett de på hemsidan. Draken visste jag inte ens att han betäckte förra året då han inte ens var avelsvärderad vid den tidpunkten, men de körde väl lite politik och reggade honom i england, då är det ju Ok :smirk:

Ebolion är för j-vla snygg det lilla jag sett, blir mer och mer inställd på att skaffa mig ett sekt C-sto :angel:
håller med om att det var en miss att kapa honom.
GJ visar ju sin 2-åring idag just nu, han blir väl godkänd antar jag, när det är "rätt" ägare vid tömmen. Monarks 34p var inte rättvist, okej att han ser ut som en blandning av olika sektioner och inte en ren C, men 6.a på typ var väl snålt, han fick mycket bra muntligt omdöme i Skåne.

ta Dai nästa år! :love: även om du inte tycker om honom så lämnar han uppenbarligen hästar av mycket god kvalité. Rejäla fronter med resning och BRA steg. har sett många.
sedan är jag mycket glad över det faktum att Dai uppnått "mogen ålder" och ännu inte blivit späck-fet som jag nämnde någon gång innan angående mountains. de flesta Cobbar vi har idag över 10år har dessa vällevnadssymptom, (utom Mr T då kanske som snarare behöver gödas :crazy: )
Men du ska ju ha S på station nästa år igen?

Såg i WPN att Thomson är till salu fortfarande. Har haft en avkomma till Dai det räcker. Nej hittar jag inget annat så blir det S på cobstona nästa år med och året därpå så blir det nog Draken/Reppan till stona. Du får skicka din hingst norröver på station -05/06. Du bor helt fel för mig. ;)

Ingen som hört hur det gått idag?

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra detta förklarligt på bästa sätt :) Min ponny (welsh cob-valack, 9 år), blev sommaren 2019 diagnosticerad med fång...
Svar
0
· Visningar
1 083
Senast: phie
·
Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 451
Senast: Freazer
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 134
Senast: Speedway
·
Q
Avel Hoppas ni vill och vågar vara med och diskutera den här frågan för det här har jag gått och "sugit" på länge. Jag är jätteintresserad...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen